Справа №2-4382/2007
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25
червня 2007 року Малиновський районний суд м. Одеси у складі:
головуючого
судді Буран
О.М.,
при
секретарі Коровіній
Л.О.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до
Комунального підприємства «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та
реєстрації об'єктів нерухомості» про визнання права власності, суд
ВСТАНОВИВ:
Позивачка, ОСОБА_1,
звернулася до суду з позовом до Комунального підприємства «Одеське
міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості» про
визнання права власності та зобов'язання зареєструвати право власності на
самочинно збудовані приміщення загальною площею 80, 8 кв.м., розташовані за адресою: АДРЕСА_1.
В судовому засіданні позивачка
позов підтримала у повному обсязі та пояснила,
що їй на підставі договору купівлі - продажу №Н-1380 від 24.12.2001 року
та № 2000/018 від 18.02.2000 року на праві приватної власності належить
квартира № 5 та № 5а, що розташовані в
будинку АДРЕСА_1. Вказаний будинок належить Об'єднанню співвласників
багатоквартирного будинку „Петровський". Вказані квартири є
сусідніми, розташовані на першому
поверсі.
Під час експлуатації квартир у
позивачки виникла необхідність в розширені займаної житлової площі, у зв'язку з чим ОСОБА_1 було переобладнано
квартири, що виразилось у добудові
приміщення до квартири. Після обладнання площа квартири збільшилась на 80, 8
кв.м. за рахунок прилеглої до будинку території.
ОСОБА_1 зверталася до КП „ОМБТІ та
РОН" із заявою про реєстрацію зведеної будівлі, але їй було виготовлено технічний
паспорт, у видачі свідоцтва про право
власності було відмовлено.
У відповідності з п. 5 прикінцевих
положень закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно
та їх обмежень» до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав
у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості
проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації, а в даному випадку КП «Одеське міське бюро
технічної інвентаризації і реєстрації об'єктів нерухомості». Тому КП «ОМБТІ і
РОН» зобов'язане зареєструвати право власності позивача на спірне майно.
Представник відповідача - КП «ОМБТІ
та РОН» в судове засідання не з'явився,
про час, дату та місце слухання
справи сповіщався належним чином,
причини неявки суду не повідомив. На підставі ст. 169 ЦПК України, якщо суд не має відомостей про причину неявки
відповідача, повідомленого належним
чином, суд вирішує справу на підставі
наявних у ній доказів.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін та перевіривши їх
доказами суд прийшов до висновку про законність, обгрунтованість та доведеність позову та
вважає його таким, що підлягає
задоволенню.
Судом встановлено, що дійсно позивачкою, ОСОБА_1,
власними силами та за власний кошт було проведено реконструкцію -
розширення житлової площі, належної їй
на праві власності на підставі договору купівлі - продажу №Н-1380 від
24.12.2001 року та № 2000/018 від 18.02.2000 року.
Вказане переобладнання було
проведено за згодою правління ОСВМБ „Петровський" та за згодою мешканців
будинку. При проведенні переобладнання позивачкою було збережено функції
несучих стін та комунікацій.
Як видно з технічного паспорту від
28.02.2007 року в процесі реконструкції позивачкою було здійснено часткове
перепланування квартири та добудову приміщення. Внаслідок вказаних дій: під час
нового будівництва приміщання під № 3-4 становить 51, 0 кв.м., приміщення під № 7 становить 29, 8 кв.м.
Загальна площа самочинно збудованого приміщення становить 80, 8 кв.м.
Відповідно до п. 5.7 розділу 5
Положення про прядок реконструкції вбудованих,
вбудовано-прибудованих та прибудованих приміщень в м. Одесі, затвердженого Рішенням Одеської міської ради
№ 2153-ХХШ від 17.04.2001 року, після
завершення будівельних робіт призначається державна технічна експертиза з
прийомки в експлуатацію об'єкта нерухомості.
Видача розпорядження про
будівництво індивідуального житла,
реконструкцію, капітальний ремонт, переобладнання та прибудови жилих та нежилих
будинків, споруд і приміщень, розташованих на території району, незалежно від форм власності, утворення та організація роботи державних та
технічних комісій з приймання в експлуатацію завершених будівництвом
об'єктів, незалежно від форми власності
об'єкта будівництва, затвердження актів
приймання завершених будівництвом об'єктів відповідно п. З.2.7. Положення про
районну адміністрацію
Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради
від 27.06.2006 p. № 20-V, належить
до компетенції районної адміністрації Одеської міської ради.
Як видно з пояснень позивачки для
введення в експлуатацію збудованих приміщень вона зверталася до органів
державної влади, однак їй було
відмовлено, хоча проведеним МПП
„Рубікон" (ліцензія НОМЕР_1) обстеженням приміщень, розташованих по АДРЕСА_1, підтверджено відповідність проведеної
реконструкції будівельним нормам та зроблено позитивний висновок про технічну
можливість збереження виконаної конструкції (часткове перепланування та
зведення прибудови) у квартирі. Технічний стан будівельних конструкцій
обстежуваних приміщень - задовільний. Приміщення може бути здано в
експлуатацію.
В даний час позивачка не може
реалізувати свої права власника відносно спірних приміщень, оскільки відповідно до ст. 331 ЦК України право
власності на нерухоме майно виникає з моменту державної реєстрації.
Державна реєстрація речових прав на
нерухоме майно проводиться на підставі заяви правоволодільця, разом з якою подаються документи про
правочини щодо такого об'єкта нерухомого майна та їх копії або інші
документи, що свідчать про
встановлення, зміну чи припинення
речового права (п.п. 1-5 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових
прав на нерухоме майно та їх обмежень»). У відповідності з п. 5 прикінцевих
положень закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно
та їх обмежень» до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав
у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості
проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації, а в даному випадку КП «Одеське міське бюро
технічної інвентаризації і реєстрації об'єктів нерухомості».
Відповідно п. 10 Переліку
правовстановлювальних документів, на
підставі яких проводиться реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого
майна, який є Додатком № 1 до
Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на
нерухоме майно визначено, що право встановлювальними
документами, на підставі яких органами
БТІ проводиться реєстрація прав власності на нерухоме майно, є рішення судів, третейських судів про визнання права
власності на об'єкти нерухомого майна про встановлення факту права власності на
об'єкти нерухомого майна.
Відповідно до ст. 376 ЦК України, житловий будинок, будівля,
споруда, інше нерухоме майно
вважається самочинним будівництвом, якщо
вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно
затвердженого проекту, або з істотними
порушеннями будівельних норм і правил. На вимогу власника земельної
ділянки, суд може визнати за ним право власності
на нерухоме майно, яке самочинно
збудоване на ній, якщо це не порушує
права інших осіб.
Таким чином, за умови визнання судом за ОСОБА_1 права
власності на самочинно збудовані приміщення,
загальною площею 80, 8 кв.м.,
розташовані по АДРЕСА_1, позовні
вимоги позивача щодо зобов'язання КП «ОМБТІ та РОН» зареєструвати за ним право
власності на вищевказане майно є правомірними та такими, що відповідають вимогам чинного
законодавства, в зв'язку з чим
підлягають задоволенню судом в повній мірі.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 181, 182,
331, 376 ЦК України, ст.ст. 209,
213, 214, 215 ЦПК України, ст. 48 Закону України «Про власність», п.
З.2.7. Положення про районну адміністрацію Одеської міської
ради, затвердженого рішенням Одеської
міської ради від 27.06.2006 p.
№ 20-V, п. 5 прикінцевих положень Закону України «Про державну
реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень», листа державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №
12/5-126 від 23.03.1999 року «Щодо оформлення права власності на об'єкти
нерухомого майна, на які відсутні акти
прийняття їх в експлуатацію»,
Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на
нерухоме майно, п. 5.7 розділу 5
Положення про прядок реконструкції вбудованих,
вбудовано-прибудованих та прибудованих приміщень в м. Одесі, затвердженого Рішенням Одеської міської ради
№ 2153-ХХШ від 17.04.2001 року, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 - задовольнити.
Визнати за ОСОБА_1, право власності на самочинно збудовані
приміщення загальною площею 80, 8 кв.м.,
розташовані за адресою: АДРЕСА_1,
що визначені в технічному паспорті під № 3, 4, 7.
Зобов'язати Комунальне підприємство
«Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів
нерухомості» зареєструвати право власності на самочинно збудовані приміщення
загальною площею 80, 8 кв.м.,
розташовані за адресою: АДРЕСА_1,
що визначені в технічному паспорті під № 3, 4,
7, за ОСОБА_1.
Рішення набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було
подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження подано протягом десяти днів з дня
проголошення рішення, але апеляційна
скарга не була подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження, рішення суду набирає законної
сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи
апеляційним судом.
Заочне рішення може бути
переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 10 днів з дня його
отримання.