ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2008 року
|
|
м. Київ
|
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючого
|
Цуркана М.І.,
|
суддів:
|
Амєліна С.Є.,
|
|
|
|
Ліпського Д.В.,
|
|
|
|
Мойсюка М.І.,
|
|
|
|
Юрченка В.В.,
|
|
|
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за
позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Кузнецовську
Рівненської області про перерахунок пенсії, яка переглядається за касаційною
скаргою Управління Пенсійного фонду України в м. Кузнецовську Рівненської
області на постанову апеляційного суду Рівненської області від 24 жовтня 2006
року
в с т а н о в и л а:
У лютому 2006 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Управління
Пенсійного фонду України в м. Кузнецовську Рівненської області (УПФ).
Посилаючись на те, що внаслідок перерахунку його пенсії відповідачем
неправомірно зменшено її розмір, просив зобов'язати УПФ провести перерахунок
пенсії за віком з 1 квітня 2005 року із заробітку за період роботи на ЧАЕС за
один місяць, з 1 листопада по 25 листопада 1987 року на підставі статті 57
Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Постановою Кузнецовського міського суду Рівненської області від 18 травня 2006 року в задоволенні
позову відмовлено за безпідставністю.
Постановою апеляційного суду Рівненської області від 24 жовтня 2006 року рішення міського суду
скасовано, позов задоволено.
У касаційній скарзі УПФ, з посиланням на порушення апеляційним судом норм
матеріального права просить оскаржувану постанову скасувати і залишити в силі
рішення суду першої інстанції.
Заслухавши доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши доводи
касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга не
підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено судами попередніх
інстанцій, ОСОБА_1 має статус ліквідатора аварії на ЧАЕС (категорія 2),
оскільки працював у зоні відчуження на Чорнобильській АЕС в період з 1 серпня
по 30 серпня 1986 року та із
1 листопада по 25 листопада 1987 року.
27 листопада 2003 року згідно протоколу № 644 від 30 січня 2004 року
позивачу призначена пенсія за віком в розмірі 205 грн. 97 коп., а
розпорядженням відповідача від того ж числа розмір пенсії збільшено до 721 грн. 03 коп.
Пенсію обраховано із заробітку за період роботи позивача в зоні відчуження
в листопаді 1987 року.
В березні 2005 року за заявою ОСОБА_1. проведено перерахунок його пенсії з
урахуванням заробітку за 12 місяців на території радіоактивного
забруднення з 1 вересня 1987 року по 31
серпня 1988 року.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що
відповідачем допущено помилку при проведенні перерахунку пенсії в квітні 2005
року, коли було обрано для нарахування пенсії заробіток за один місяць під час
роботи позивача в зоні відчуження в 1987 році, а не заробіток за 12 місяців як
особі, яка пропрацювала на радіоактивно забрудненій території більше 12 місяців.
Задовольняючи позов апеляційний суд, а з таким висновком погоджується і
колегія суддів Вищого адміністративного суду України, правильно виходив з того,
що відповідно до статті 57 Закону України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» обчислення
середньомісячного заробітку для призначення пенсії проводиться згідно Закону
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
У разі обчислення пенсії відповідно до частини другої статті 27 даного
Закону за бажанням того, хто звернувся за пенсією, середньомісячний фактичний
заробіток для обчислення пенсії може братися за будь-які 12 місяців підряд
роботи на територіях радіоактивного забруднення.
У випадках, коли особа, яка звернулася за пенсією, пропрацювала на
територіях радіоактивного забруднення менше 12 місяців, середньомісячний
заробіток визначається шляхом поділу суми заробітку за календарні місяці роботи
на кількість цих місяців.
Відповідно до статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування» перерахунок пенсій за віком, призначених до набрання чинності цим
Законом, здійснюється за нормами цього Закону на підставі документів про вік,
страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на
час перерахунку в пенсійній справі та відповідають вимогам законодавства, що
діяло раніше.
Оскільки ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській
АЕС, тобто з 1 по 30 серпня 1986 року та з 1 по 25 листопада 1987 року працював
на ЧАЕС, а стаття 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (чинна на момент
виникнення правовідносин) передбачає пільги та надбавки, які надаються
працюючим саме в зоні ліквідації аварії ЧАЕС та в зоні відчуження, то за
бажанням такої особи вибирається вигідний для обчислення пенсії період.
За таких обставин рішення суду апеляційної інстанції прийнято з дотриманням
норм матеріального права, висновки, викладені у судовому рішенні, доводами
касаційної скарги не спростовуються, підстави для скасування судового рішення
відсутні.
Керуючись статтями 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного
судочинства України, колегія суддів
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Кузнецовську
Рівненської області залишити без задоволення, а постанову апеляційного суду
Рівненської області від 24 жовтня 2006 року - без змін.
Ухвала набирає
законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верховного Суду
України лише за винятковими обставинами у строк та у порядку визначеними
статтями 237 - 239 КАС України.
Головуючий М.І. Цуркан
Судді
С.Є. Амєлін
Д.В. Ліпський
М.І. Мойсюк
В.В. Юрченко