Справа № 2-А-52/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 квітня 2009 року
Вижницький районний суд
Чернівецької області, в
складі:
головуючого судді Кибич
І.А.,
при секретарі
Козубовській О.Д.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м.Вижниця адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора
Державтоінспекції МВС України м.Львова ОСОБА_2 про визнання протиправним та
скасування рішення суб'єкта владних повноважень, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з
адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування рішення
суб'єкта владних повноважень до відповідача інспектора Державтоінспекції МВС
України м. Львова ОСОБА_2, посилається на те, що постановою НОМЕР_1 по справі про
адміністративне правопорушення винесеною інспектором підрозділу
Державтоінспекції МВС України ОСОБА_2 його притягнуто до адміністративної
відповідальності за порушення ст. 126
ч.1 КпАП України. В даній постанові зазначено, що 03 березня 2009 року о 13
год. 10 хв. він рухався в своєму автомобілі по вул.Зелена в м. Львів, при цьому
керував автомобілем ВАЗ 2401, державний номер НОМЕР_2 без талона попередження до
посвідчення водія та на нього було накладено адміністративне стягнення у
вигляді штрафу в сумі 450,00 гривень.
Вважає накладене стягнення необґрунтованим та таким, що
суперечить чинному законодавству України.
Просить визнати протиправною та
скасувати постанову НОМЕР_3 про
адміністративне правопорушення від 03 березня 2009 року про притягнення його до
адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 126 КпАП України та накладення
адміністративного стягнення в сумі 450,00 грн.
В судовому засіданні позивач
підтримав адміністративний позов в повному об'ємі, та пояснив, що посвідчення водія та талон
попередження до посвідчення водія він
пред'явив, але з невідомих причин інспектор ОСОБА_2 склав протокол про
адміністративне правопорушення, в якому написані заперечення і даний протокол
йому на руки не вручили.
До початку розгляду справи від відповідача надійшла телефонограма, в якій просять
справу розглядати без їх участі, при розгляді даної справи покладаються на
розсуд суду.
В судовому засіданні свідок ОСОБА_3 пояснив, що на момент зупинки
автомобіля ВАЗ 2401 під керуванням ОСОБА_1 він знаходився в салоні автомобіля.
На вимогу працівника міліції ОСОБА_1 пред'явив посвідчення водія та талон
попередження до посвідчення водія але останні документи були попрасовані.
Суд заслухавши пояснення позивача,
свідка ОСОБА_3 дослідивши матеріали справи,
вважає, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню.
Згідно ст.18 ч.1 п.1 місцевим
загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з
приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах
про притягнення до адміністративної відповідальності.
Постанова про притягнення фізичних
осіб до адміністративної відповідальності є правовим актом індивідуальної дії
(п. 3 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008
року).
В судовому засіданні встановлено, що
відносно позивача посадовою особою відповідачем на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачений КпАП України, 03.03.2009 року складена постанова про
адміністративне правопорушення за вчинення правопорушення передбачене ст.126 ч.1 КпАП України -
керування транспортними засобам водіями, які не мають при собі або не придавили чи не передали для
перевірки посвідчення водія відповідної
категорії, талона до нього, реєстраційних та інших документів, що підтверджують
право користування чи розпорядження транспортним засобом, чим порушено п. 2.1 Правил дорожнього руху
України. На підставі зазначеного посадовою особою, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачений КпАП України винесена постанова серії НОМЕР_1, якою до
позивача застосоване адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 450,00
грн.
Відповідно до ст.2 ч.3 КАС України, суд,
перевіряє оскаржувану постанову на предмет дотримання суб'єктом владних
повноважень принципів правомірної адміністративної поведінки, а саме: чи
прийнято рішення обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають
значення для прийняття рішення.
Відповідно до ст.15 ЗУ «Про дорожній рух» Право на керування
транспортними засобами відповідної категорії підтверджується посвідченням водія
транспортного засобу
з
установленим терміном дії
і талоном до
посвідчення водія транспортного засобу.
Порядок видачі, обміну та встановлення терміну дії таких посвідчень
визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 7 Положення про талон до посвідчення водія, обмін талону
до посвідчення водія на новий проводиться:
при заміні посвідчення
водія; у випадку,
коли він непридатний для
користування;
при відсутності вільних рядків для обліку
порушень Правил, а також місця для записів про вилучення посвідчення водія; у
разі успішного складання теоретичного екзамену
з Правил після призначення
перевірки.
Суд вважає, що перед складанням
протоколу про адміністративне правопорушення, в якому позивач ОСОБА_1
заперечував проти порушення Правил дорожнього руху (п. 2.1), зазначаючи, що
керував транспортним засобом і при ньому
були посвідчення водія та талон
попередження до посвідчення водія, суб'єкт владних повноважень зобов'язаний,
використовуючи свої повноваження, зібрати докази, які підтверджували наявність
складу правопорушення та спростовували свідчення позивача, але таких доказів
постанова не містять.
Згідно ст. 71 ч. 2 КАС України в
адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень
обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на
відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином суд вважає, що в діях
позивача ОСОБА_1 відсутні ознаки адміністративного правопорушення передбаченого
ст. 126 ч.1 КпАП України, а тому постанова про накладення адміністративного
стягнення є неправомірною.
Згідно ст. 247 КпАП України
провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате,
а розпочате підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю складу адміністративного
правопорушення.
На підставі викладеного постанова про
накладення адміністративного стягнення
підлягає скасуванню і провадження
в адміністративні справі слід закрити.
На підставі ст. ст. 126 ч.1, 247,
287-289 КпАП України, керуючись ст.ст. 18, 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов ОСОБА_1 до інспектора Державтоінспекції
МВС України м. Львова ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення
суб'єкта владних повноважень - задовольнитива .
Постанову інспектора
Державтоінспекції МВС України м. Львова серії НОМЕР_1 від 03.03.2009 року про
накладення адміністративного стягнення відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 року
народження, у вигляді штрафу в сумі 450,00 грн. - визнати протиправною та
скасувати, провадження в
адміністративній справі закрити.
Заява про апеляційне оскарження постанови може
бути подана протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі проголошення
вступної та резолютивної частини постанови - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга подається протягом
20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження до Львівського
апеляційного адміністративного суду через Вижницький районний суд Чернівецької
області.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ: