ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2009 року №2а-2260/09/2370
15 год. 55 хв.
Черкаський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Смілянця Е.С.,
при
секретарі:
Веліхановій О.С.,
за
участю представників позивача: ОСОБА_1., ОСОБА_2.,
представників
відповідача:
ОСОБА_3.,ОСОБА_4.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом комунального
підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1» до
Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про визнання
незаконними та скасування рішення, припису та вимог,
ВСТАНОВИВ
До Черкаського окружного адміністративного
суду з позовною заявою звернулося комунальне підприємство «Виробниче житлове
ремонтно-експлуатаційне управління №1», в якій просить:
-
визнати незаконними та скасувати: рішення державної інспекції з контролю за
цінами в Черкаській області про застосування економічних санкцій за порушення
державної дисципліни цін від 19 березня 2009 року № 27; припис № 31 від
19.03.2009 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної
дисципліни цін; вимоги від 19.03.09р. №756 щодо усунення виявлених порушень
законодавства про порядок встановлення і застосування цін.
- до
винесення рішення судом по справі призупинити дію рішення Державної інспекції з
контролю за цінами в Черкаській області від 19.03.2009 року №27 про
застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
В судовому засіданні представники позивача
ОСОБА_1. та ОСОБА_2. позов підтримали частково в частині скасування рішення від
19 березня 2009 року № 27; припису № 31 від 19.03.2009 року та вимоги від
19.03.09р. №756. В іншій частині позову щодо призупинення дії рішення Державної
інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 19.03.2009 року №27 до
винесення рішення судом по справі, представники позивача відмовилися.
Представники позивача підтримали свої
позовні вимоги з підстав зазначених в позовній заяві.
Представники відповідача позов не визнали,
з підстав зазначених в запереченнях на позовну заяву.
Вислухавши пояснення представників сторін
та вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до
задоволення із наступних підстав.
Державною інспекцією з контролю за цінами в
Черкаській області проведено планову перевірку КП «Виробниче житлове
ремонтно-експлуатаційне управління №1» на предмет формування, встановлення та
застосування тарифів на житлово-комунальні послуги (утримання будинків, споруд
та прибудинкових територій) за період з 01.01.2008 року по 01.01.2009 року.
За результатами перевірки складено акт
№0619 від 16.03.2009 року, де зазначено, що КП «ВЖ РЕУ-1» займається вивезенням
та утилізацією твердих побутових відходів від житлових будинків та інших
споживачів, що розташовані на території, яку обслуговує РЕУ-1, в порушення:
ст.ст. 7, 30,31, Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.28 Закону
України «Про місцеве самоврядування», п.41 постанови КМУ від 26.07.2006 року
№1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення
побутових відходів», наказу Міністерства економіки України від 07.03.2007 року
№67 «Про затвердження порядку надання висновків щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та
водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги
з централізованого опалення, постачання гарячої води, послуги з вивезення
побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів», п. 3.4 Порядку
визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді,
затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального
господарства від 25.04.2005 року №60 «Про затвердження порядку визначення
виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді».
В акті також зазначено, що КП «ВЖ РЕУ-1»
без отримання висновку Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській
області щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на послугу з
вивезення побутових відходів та встановлення тарифів, згідно законодавства
застосувало в розрахунках по статті «Вивезення та утилізація побутових та негабаритних відходів», яка
входить до розміру послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових
територій, тарифи на послуги з вивезення твердих та рідких, побутових відходів,
знешкодження та захоронення твердих побутових відходів в розмірі 18 грн. 42
коп. за 1м3 в місяць з ПДВ, з 01.12.2008 року - 23 грн. 16 коп. за 1м3 в місяць
з ПДВ.
При розрахунках з іншими споживачами КП «ВЖ
РЕУ-1» застосовувало до 12.11.2008 року тарифи у розмірі 23 грн. 69 коп. за 1м3
в місяць з ПДВ, з 12.11.2008 року - 32 грн. 10 коп. за 1м3 в місяць з ПДВ, з
бюджетними організаціями - до 12.11.2008 року 23 грн. 69 коп. за 1м3 в місяць з
ПДВ, з 12.11.2008 року - 27 грн. 84 коп. за 1м3 в місяць з ПДВ.
Вищевказані тарифи встановлені для КАТП -
2328 відповідно до рішень виконкому Черкаської міської ради від 18.09.2007 року
та від 14.11.2008 року №1633 «Про встановлення та затвердження тарифів з
вивезення твердих та рідких побутових відходів, що надаються комунальним
підприємством «Черкаське комунальне автотранспортне підприємство 2328».
КП «ВЖ РЕУ-1» укладено договір з КАТП-2328
на вивіз та утилізацію твердих та рідких побутових відходів від 01.03.2008 року
№22 (термін дії з 01.03.2008 року по
01.03.2010 року).
Внаслідок чого, за період з 01.03.2008 року
по 01.03.2009 року сума необґрунтовано отриманої КП «ВЖ РЕУ-1» виручки склала 719007 грн. 03 коп.,
повернути споживачам 39257 грн. 14 коп., попереджено обрахування споживачів в
розрахунку на рік на 758264 грн. 17 коп.
На підставі акту перевірки Державною
інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області прийнято рішення від
19.03.2009 року №27 про застосування економічних санкцій за порушення державної
дисципліни цін. В рішенні зазначено, що підприємством враховано при формуванні
тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території та
застосовувалися, стягувалася плата з споживачів послуг з вивезення твердих
побутових відходів за тарифами не встановленими та затвердженими в
установленому законодавством порядку та вирішено вилучити у КП «ВЖ РЕУ-1» у
дохід бюджету суму 719007 грн. 03 коп. та штрафу у сумі 1438014 грн. 06 коп.
Також Державною інспекцією з контролю за
цінами в Черкаській області на адресу КП «ВЖ РЕУ-1» направлені вимоги від
19.03.2009 року №756 щодо усунення виявлених порушень законодавства про порядок
встановлення і застосування цін. У вимогах зазначено, що підприємство повинно в
10-ти денний термін виконати рішення від 19.03.2009 року №27 «Про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін».
Державною інспекцією з контролю за цінами в
Черкаській області винесено припис від 19.03.2009 року №31 про виконання
законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін, згідно якого
постановлено вимогу в місячний термін усунути порушення порядку встановлення та
застосування тарифів на житлово-комунальні послуги шляхом приведення цін
(тарифів) у відповідність до вимог Законів України «Про житлово-комунальні
послуги», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови КМУ від 26.07.2006
року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення
побутових відходів», наказу Міністерства економіки України від 07.03.2007 року
№67.
Суд вважає зазначене рішення, вимоги та
припис незаконними, оскільки дійсно відповідно ст.7 Закону України «Про
житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у
сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні
послуги відповідно до закону.
Відповідно до
ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що порядок
формування цін/тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг визначає
Кабінет Міністрів України. Виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно
обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на
затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством
порядку. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на
житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх
виробництво.
Відповідно до п.41 постанови КМУ від
26.07.2006 року №1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з
вивезення побутових відходів», висновок щодо розрахунків економічно
обґрунтованих планових витрат, пов'язаних з наданням послуг з вивезення
побутових відходів, надається Державною інспекцією з контролю за цінами в
порядку, встановленому Мінекономіки.
Відповідно до рішення виконавчого комітету
Черкаської міської ради від 18.09.2007 року №1214 «Про затвердження тарифів на
послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів, що надаються
комунальним підприємством «Черкаське комунальне автотранспортне підприємство
2328» встановлено, що виконкомом Черкаської міської ради затверджені тарифи для
КАТП-2328 щодо надання зазначеної послуги.
Зі слів представників відповідача
встановлено, що КАТП-2328 отримало висновок Державної інспекцією з контролю за
цінами в Черкаській області щодо розрахунків економічно обґрунтованих витрат,
пов'язаних з наданням послуг з вивезення побутових відходів.
Отже, в засіданні встановлено, що тарифи на
послугу з вивезення твердих побутових відходів належним чином та згідно з
вищезазначеними нормами законів, були затверджені для КАТП-2328.
Статтею 28 Закону України «Про
житлово-комунальні послуги» передбачений порядок проведення конкурсу при
укладанні договорів на надання житлово-комунальних послуг.
Відповідно ч.4 ст.28 Закону України «Про
житлово-комунальні послуги» зазначено, що переможець конкурсу має право, за бажанням,
укладати субпідрядні договори без проведення додаткових конкурсів.
Незважаючи на те, що КАТП-2328 надає
послуги з вивезення твердих побутових відходів без проведення конкурсу, однак
суд зазначає, що Закон України «Про житлово-комунальні послуги» не забороняє
виконавцю послух укладати субпідрядні договори з іншими суб'єктами
господарювання для їх виконання.
Відповідно до
положень ст.838 ЦК України підрядник має право, якщо інше не встановлено
договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись
відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи .
Судом встановлено, що 01.03.2008 року між комунальним
автотранспортним підприємством 2328 та КП «ВЖ РЕУ-1» укладено договір №22 «На
вивіз та утилізацію твердих та рідких побутових відходів (ТПВ)».
Згідно пункту 1.1 договору встановлено, що
«Автопідприємство» доручило КП «ВЖ РЕУ-1» санітарне очищення території в межах,
закріплених за КП КП «ВЖ РЕУ-1».
Згідно п.1.2 договору встановлено, що «Автопідприємство»
бере на себе виконання робіт по прийому, знешкодженню і захороненню твердих
побутових відходів, доставлених автотранспортом КП «ВЖ РЕУ-1» на сміттєзвалище.
Згідно п.1.3 договору встановлено, що вартість послуг на
вивіз та утилізацію сміття (ТПВ) визначається діючим рішенням Черкаської
міської ради «Про затвердження тарифів
на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів» по додатку до
рішення міської ради.
Таким чином КАТП-2328 укладаючи договір з КП «ВЖ РЕУ-1»
на вивіз та утилізацію твердих та рідких побутових відходів несе
відповідальність за належне виконання даної послуги, фактично являючись її
виконавцем. В зв'язку з цим суд вважає, що КП «ВЖ РЕУ-1» надаючи послугу з
вивезення твердих побутових відходів на підставі договору субпідряду, укладеним
з КАТП-2328, не повинно вирішувати питання про формування та затвердження нових
тарифів на надання даної послуги.
Керуючись ст.ст. 2, 4,
6, 17, 19, 49, 51, 71,
79, 86, 87,
94, 159, 160, 161, 162, 257 КАС
України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати незаконними та скасувати: рішення
державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 19 березня 2009
року № 27; припис № 31 від 19.03.2009 року про виконання законних вимог щодо
усунення порушень державної дисципліни цін; вимоги від 19.03.09р. №756 щодо
усунення виявлених порушень законодавства про порядок встановлення і
застосування цін.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення
повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20
днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий Е.С. Смілянець
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 1
червня 2009 року.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2009 року №2а-2260/09/2370
15 год. 55 хв.
Черкаський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Смілянця Е.С.,
при
секретарі:
Веліхановій О.С.,
за
участю представників позивача: ОСОБА_1., ОСОБА_2.,
представників
відповідача:
ОСОБА_3.,ОСОБА_4.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом комунального
підприємства «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління №1» до
Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про визнання
незаконними та скасування рішення, припису та вимог,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати незаконними та скасувати: рішення
державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про застосування
економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 19 березня 2009
року № 27; припис № 31 від 19.03.2009 року про виконання законних вимог щодо
усунення порушень державної дисципліни цін; вимоги від 19.03.09р. №756 щодо
усунення виявлених порушень законодавства про порядок встановлення і
застосування цін.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення
повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20
днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий
Е.С. Смілянець