ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
15 червня
2009 року
№2а-2583/09/2370
14 год. 00 хв.
Черкаський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді: Смілянця Е.С.,
при
секретарі:
Музиченко В.І., Веліхановій О.С.,
за
участю представників позивача: Сука В.І., Упира П.І., Упир О.В.,
представників
відповідача: Поліщук Ю.В., Смірнової Н.Ю., Шокота О.В., Даньковської Н.С.;
представників третіх осіб: Хоменко Т.Г., Леончика О.Т.,Мазур Л.О., Терентьєва
О.К., Чуприни Т.В., Любунця А.В.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси, справу за позовом прокурора міста
Черкаси до виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання незаконним
та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ
До Черкаського
окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся прокурор міста
Черкаси, в якій просить визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого
комітету Черкаської міської ради №1747 від 25.11.2008 року «Про встановлення
вартості житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд та
прибудинкових територій».
Ухвалою суду від 15.05.2009 року до участі у справі
залучено в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет
спору, Федерацію профспілок Черкаської області, Державну інспекцію з контролю
за цінами у Черкаській області, Черкаську обласну державну адміністрацію.
В судовому засіданні прокурор міста Черкаси Сук В.І.,
представники позивача Упир П.І та Упир О.В. позов підтримали в повному обсязі.
Свої вимоги вони мотивують тим, що прокуратурою м.Черкаси проведено перевірку
на предмет додержання виконавчим комітетом Черкаської міської ради вимог
чинного законодавства України при прийнятті рішення №1747 від 25.11.2008 року
«Про встановлення вартості житлово-комунальної послуги з утримання будинків,
споруд та прибудинкових територій». Перевіркою встановлено, що тарифи прийняті
даним рішенням є економічно необґрунтованими та такими, що розраховані з
порушенням вимог законодавства України про тарифи, ціни та ціноутворення. Крім
того приймаючи рішення №1747 від 25.11.2008 року, виконавчий комітет не погодив
його з профспілками, що передбачено п.4.7 регіональної угоди, укладеної між
Черкаським міськвиконкомом, міською організацією роботодавців та міською
координаційною радою голів комітетів профспілок. Таким чином прокурор міста
Черкаси вважає, що рішення №1747 від 25.11.2008 року прийняте виконавчим
комітетом Черкаської міської ради є незаконним та підлягає скасуванню.
Представники відповідача Поліщук Ю.В., Смірнова Н.Ю.,
Шокот О.В. та Даньковська Н.С. позов прокурора просять не задовольняти,
мотивуючи це тим, що оскаржуване рішення прийнято відповідно до чинного
законодавства, тарифи на житлово-комунальні послуги є економічно
обґрунтованими, тому підстав для скасування рішення немає.
Представники Федерації профспілок Черкаської області
просять суд задовольнити вимоги прокурора, оскільки рішення міськвиконкому
№1747 від 25.11.2008 року про затвердження тарифів на житлово-комунальні
послуги, прийняте без погодження з профспілкам, що є порушенням регіональної
угоди, укладеної між Черкаським міськвиконкомом, міською організацією
роботодавців та міською координаційною радою голів комітетів профспілок.
Представники Державної інспекції з контролю за цінами у
Черкаській області підтримують позов прокурора, з мотивів економічної
необґрунтованості затверджених тарифів.
Представники Черкаської обласної державної адміністрації
вирішення спору поклали на розсуд суду.
Вислухавши пояснення представників позивача,
представників відповідача, представників третіх осіб та вивчивши матеріали
справи суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення із
нижчезазначених підстав.
Виконавчим комітетом Черкаської міської ради прийнято
рішення від 25.11.2008 року №1747 «Про встановлення вартості
житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових
територій».
Дане рішення на думку суду є незаконним та підлягає до
скасування.
06.10.2008 року між Черкаським міськвиконкомом, міською
організацією роботодавців та міською координаційною радою голів комітетів
профспілок укладено регіональну угоду з основних напрямків
соціально-економічного захисту населення на 2008-2010 роки, яка на час розгляду
справи в суді є чинною.
Відповідно до пункту 4.7 даної угоди виконавчий комітет
Черкаської міської ради зобов'язаний спільно з профспілками контролювати
додержання вимог статті 1.3 Закону України «Про ціни та ціноутворення» при
затверджені тарифів на житлово-комунальні послуги, нормоспоживання населенням
води, тепла, електроенергії та погоджує з профспілками рішення про зміну діючих
тарифів і норм.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про колективні
договори та угоди» умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до
чинного законодавства, є обов'язковими для підприємств, на які вони
поширюються, та сторін, які їх уклали.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про колективні
договори та угоди» положення генеральної, галузевої, регіональної
угод діють безпосередньо і є обов'язковими для всіх суб'єктів, що перебувають у
сфері дії сторін, які підписали угоду.
Судом встановлено, що виконавчий комітет Черкаської
міської ради приймаючи оскаржуване рішення, не погодив його з профспілками, чим
порушив умови регіональної угоди, тому дане рішення підлягає до скасування.
Крім того представником прокурора міста Черкаси Упир
О.В. в судовому засіданні доведено той факт, що при формуванні, затвердженні та
введенні в дію тарифів порушені гарантії соціального захисту населення. Зокрема
пункт 7 статті 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», де
зазначено, що одним із принципів державного регулювання цін/тарифів є гарантії
соціального захисту населення при оплаті за житлово-комунальні послуги та
випередження зростання доходів населення над зростанням цін/тарифів на
житлово-комунальні послуги.
Представник позивача надала суду розрахунки, де
зазначено, що зростання тарифів, яке відбулося з 01.12.2008 року, випереджає
зростання доходів населення майже на 13 відсотків.
В розрахунках зазначено, що середнє значення вартості
послуг у тарифах без ПДВ з 01.12.2008 року складає 1,9808 грн. на квадратний
метр жилої площі; середнє значення без послуги «прибирання сходових кліток»
складає 1,8001 грн./кв.м. У тарифах які діяли до 01.12.2008 року середнє
значення вартості послуг без ПДВ
складало відповідно 1,317 грн./кв.м і 1,199 грн./кв.м. Аналізуючи
наведені показники встановлено, що темпи зростання середньої вартості послуг
дорівнює 150,4% та 150,1%.
Мінімальна заробітна плата на час розрахунку тарифів, що
діяли до 01.12.2008 року склала 440 грн. 00 коп. На 01.01.2009 року розмір
мінімальної заробітної плати визначено 605 грн. 00 коп., таким чином темпи
зростання доходів громадян складають 137,5%.
Отже різниця у темпах зростання тарифів та зростання
доходів населення складає 12,9% та 12,6% відповідно.
Також суд не може не погодитись із доводами
представників позивача про те, що один із основних принципів державного
регулювання цін/тарифів, відповідно пункту 3 статті 30 Закону України «Про
житлово-комунальні послуги», це відповідність рівня цін/тарифів розміру
економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Представниками позивача доведено, що посадові оклади
керівних працівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців,
робітників, заробітна плата яких є значною складовою затверджених виконавчим
комітетом тарифів, розраховані з порушенням галузевої Угоди між Міністерством з
питань житлово-комунального господарства України та Центральним комітетом
профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої
промисловості, побутового обслуговування населення України на 2007-2009 роки.
Також суд погоджується з доводами представників позивача
про те, що при розрахунку тарифів економічно необґрунтовано визначено плановий
розмір премії. Застосовано 40% від тарифної ставки (окладу), при тому, що у
попередніх тарифах плановий розмір премії визначався як 25% від тарифної ставки
(окладу). Представник позивача Упир О.В. в засіданні довела, що збільшення
фонду оплати праці за рахунок премій призвело до збільшення собівартості послуг
на 21,1%.
Крім того в судовому засіданні встановлено, що
виконавчим комітетом Черкаської міської ради прийнято рішення від 03.03.2009
року №239 «Про внесення змін до рішення міськвиконкому від 25.11.2008 року
№1747 «Про встановлення вартості житлово-комунальної послуги з утримання
будинків, споруд та прибудинкових територій». Згідно даного рішення встановлена
нова вартість житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд та
прибудинкових територій та введено в дію з 01.04.2009 року. Представники
виконавчого комітету Черкаської міської ради пояснили, що згідно з даним
рішенням зменшена вартість послуги з утримання будинків, споруд та
прибудинкових територій на 7% в порівнянні з тарифом, що затверджений рішенням
виконавчого комітету від 25.11.2008 року № 1747. В зв'язку з цим у суду
виникають сумніви щодо економічної обґрунтованості тарифів на комунальні
послуги, що затверджені рішенням виконавчого комітету від 25.11.2008 року
№1747.
З урахуванням наведеного позов прокурора міста Черкаси
підлягає до повного задоволення.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 17, 19, 49, 51, 71, 79, 86,
87, 94, 159, 160, 161, 162, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ
Адміністративний позов задовольнити
повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення
виконавчого комітету Черкаської міської ради №1747 від 25.11.2008 року «Про
встановлення вартості житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд
та прибудинкових територій».
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення
повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20
днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий Е.С.Смілянець
Повний
текст постанови виготовлений та підписаний 22 червня 2009 року.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
15 червня
2009 року
№2а-2583/09/2370
14 год. 00 хв.
Черкаський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді: Смілянця Е.С.,
при
секретарі:
Музиченко В.І., Веліхановій О.С.,
за
участю представників позивача: Сука В.І., Упира П.І., Упир О.В.,
представників
відповідача: Поліщук Ю.В., Смірнової Н.Ю., Шокота О.В., Даньковської Н.С.;
представників третіх осіб: Хоменко Т.Г., Леончика О.Т.,Мазур Л.О., Терентьєва
О.К., Чуприни Т.В., Любунця А.В.,
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси, справу за позовом прокурора міста
Черкаси до виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання незаконним
та скасування рішення,
ПОСТАНОВИВ
Адміністративний позов задовольнити
повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення
виконавчого комітету Черкаської міської ради №1747 від 25.11.2008 року «Про
встановлення вартості житлово-комунальної послуги з утримання будинків, споруд
та прибудинкових територій».
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення
повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів
після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений
для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий Е.С.Смілянець