Справа № 2-а-6432/08/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2009 року
м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у
складі:
судді Вовченко
О. А.
при секретарі
Кравець Я.А.,
за участю:
представника позивача -
ОСОБА_1., (довіреність від 08.01.2009 року),
представника відповідача
- ОСОБА_2., (довіреність від 02.04.2009
року),
розглянув
у відкритому судовому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом
Одеської залізниці до спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі
з великими платниками податків у м. Одесі про
скасування податкового-повідомлення-рішення № 0000141510/0 від 10.04.2008
року, суд -
В С
Т А Н О В И В :
Одеська
залізниця, 17 квітня 2008 року звернулася до Одеського окружного
адміністративного суду з адміністративним позовом до спеціалізованої державної
податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі
про скасування
податкового-повідомлення-рішення № 0000141510/0 від 10.04.2008 року. В адміністративному позові зазначено, що
спеціалізованою державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками
податків у м. Одеса проведена позапланова виїзна документальна перевірка
фінансово-господарської діяльності з питання визначення правильності розрахунку
та сплати земельного податку за земельну ділянку, на якій розташовано
санаторій-профілакторій „Біла акація” Одеського будівельно-монтажного
експлуатаційного управління №1 служби будівельно-монтажних робіт та цивільних
споруд Одеської залізниці за період з
01.01.2006 по 31.12.2007, за результатами якої складено Акт перевірки від
31.03.08 року №124/15-10/01071580/2. На
підставі Акту перевірки СДПІ по роботі з ВПП було винесено повідомлення-рішення
від 10.04.2008 №0000141510/0, яким БМЕУ-1 визначено суму податкового
зобов'язання за основним платежем у розмірі 281080,70 грн. та штрафних
(фінансових) санкцій 140540,40 грн., застосованих за порушення ст.19, ст.50,
ст.51 Земельного кодексу України, ч.1 ст.7, ст.13, ст.14 Закону України „Про
сплату за землю”. Залізниця не погоджується з винесеним повідомленням-рішенням
від 10.04.2008 року №0000141510/0, та вважає, що воно підлягає скасуванню, так
як:
- у посадових осіб
СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі не було законних підстав для проведення
позапланової виїзної перевірки, оскільки
на запит від СПДІ по роботі з ВПП у м. Одесі від 12.10.2007 року, №22803/10/16-30/1747 щодо обґрунтованого застосування ставки
оподаткування у розмірі 25% суми земельного податку та розбіжності у площі на
1,4661 га по лікувально-оздоровчому центру «Біла Акація», залізницею надано
обґрунтовану письмову відповідь;
- перевіряючі
СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі не ознайомили
посадових осіб залізниці з наказом на проведення перевірки і його копія
не була надана під розписку;
- в направленні
на перевірку № 87/15 від 18.03.2008 року, термін перевірки подовжено на 5
робочих днів з 18.03.2008 року по 24.03.2008 року, але у ході перевірки копію
наказу керівника податкового органу про подовження терміну перевірки БМЕУ-1 під
розписку не надано;
- посадові особи СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі перевищили повноваження та
вийшли за межі перевіряємого періоду і безпідставно нарахована сума податкового
зобов'язання за період 2-го півріччя 2005 року, а також допустили порушення
приписів ст.18 Закону України „Про плату за землю”, оскільки неправильно
нарахований податок, підлягає стягнення
або поверненню не більш ніж за два попередні роки;
- згідно п.3
Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 27.04.1999 року № 346
„Про передачу управлінню Одеської залізниці земельної ділянки площею 4,0га за
адресою: Французький бульвар, 59, для експлуатації та обслуговування
санаторію-профілакторію” виконавчий комітет ухвалив передати у постійне
користування Одеській залізниці земельну ділянку площею 4,0 га за адресою: Французький бульвар, 59, у
тому числі: площею 2,5 га для
експлуатації та обслуговування санаторію-профілакторію; площею 1,5 га для
устрою прогулянко-оздоровчої зони без права її забудови. Фактично у
користуванні управління Одеської залізниці, знаходиться земельна ділянка площею
лише 2,5га. Проект відведення земельної ділянки за адресою: Французький бульвар,
59 не затверджений Одеською міською Радою народних депутатів, земельна ділянка
площею 1,5 га не була надана у користування Одеській залізниці та державний акт
на право постійного користування земельною ділянкою, управлінням земельних
ресурсів, Одеській залізниці не видано.
- висновок СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі, щодо
необхідності сплати земельного податку Одеською залізницею за користування
земельною ділянкою, на якій розташовано санаторій-профілакторій і яка
знаходиться за адресою: Французький бульвар, 59, у розмірі 25% від суми
земельного податку, визначеного згідно частини 1 та 2 ст.7 Закону України „Про
плату за землю”, є неправомірним.
- розмір заниженого податкового зобов'язання з податку за
землю за 1 квартал 2007 року, розрахованого співробітниками СДПІ по роботі з
ВПП у м. Одесі, у сумі 40 147,02 грн., не співпадає з сумою відхилень за 1
квартал 2007 року, зазначених у табл. 1 Акта
перевірки - 49 343,34 грн.,
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1., підтримала позовні вимоги в повному обсязі
посилаючись на обставини, викладені в
позовній заяві, та в письмових поясненнях.
16 грудня 2008 року до суду від
відповідача надійшли заперечення на
адміністративний позов, в якому зазначено, що
відповідач вважає доводи викладені в адміністративному позові необґрунтованими
та такими, що не підлягають задоволенню та просив відмовити позивачу в
задоволенні позову.
В
судове засідання представники відповідача - спеціалізованої
державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.
Одесі, ОСОБА_3., та ОСОБА_2,
заперечували проти задоволення позову з підстав викладених в
запереченнях на адміністративний позов та подали письмові пояснення.
Заслухавши
пояснення представника
позивача, представників відповідача,
дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Приписами п.1 ч.1 ст.11 Закону
України „Про державну податкову службу в
Україні” від 04.12.1990 року №509-ХІІ (зі змінами та доповненнями),
визначено, що органи державної
податкової служби у
випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України,
мають право здійснювати
позапланові виїзні перевірки
своєчасності, достовірності, повноти
нарахування і сплати податків та
зборів (обов'язкових платежів), юридичними
особами, їх філіями,
відділеннями, іншими
відокремленими підрозділами, що не мають
статусу юридичної особи. Та згідно п.5
ч.6 ст . 11-1 Закону, позаплановою
виїзною перевіркою вважається перевірка,
яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової
служби і проводиться за наявності таких обставин: у разі
виникнення потреби у
перевірці відомостей, отриманих
від особи, яка
мала правові відносини
з платником податків, якщо
платник податків не
надасть пояснення та їх
документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу
державної податкової служби
протягом десяти робочих днів з
дня отримання запиту.
СДПІ по роботі з ВПП у м.
Одесі за вихідним
№22803/10/16-30/1747 від
12.10.2007 року направило запит до
керівництва БМЕУ №1 про надання
пояснень та їх документальне підтвердження щодо обґрунтованості застосування
ставки оподаткування у розмірі 25% суми земельного податку та про розбіжності у
площі на 1,4661га по лікувально-оздоровчому центру „Біла Акація” (м.Одеса, вул.
Французький бульвар, 59), яка згідно листа Одеської регіональної філії
Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при
державному комітеті України по земельних ресурсах" становить 3,9685га, а
не 2,5024га. (а.с. 24-25).
З відповіді БМЕУ №1 (а.с. 23) на
запит СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі не
вбачається, що позивачем надано
пояснення з приводу розбіжності у площі на 1,4661 га., по лікувально-оздоровчому центру „Біла
Акація” (м. Одеса, вул. Французький бульвар, 59), та не
надані відповідачу документи щодо обґрунтування застосування ставки
оподаткування у розмірі 25% суми земельного податку.
Відповідно до ч.1 ст.11-2 Закону
України „Про державну податкову службу в
Україні” від 04.12.1990 року №509-ХІІ (зі змінами та доповненнями), посадові особи органу державної податкової
служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки
за наявності підстав для їх проведення,
визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику
податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в
якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби,
мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку -ш дата закінчення
перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державне податкової
служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним умови
наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого
печаткою органу державної податкової служби;
2) копії наказу керівника
податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому
зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її
початку та дата закінчення.
З матеріалів адміністративної справи,
а саме: направлень та розписок про
отримання направлень № 58/15-10 від
03.03.2008 року, № 87/15-10 від 19.03.2008 року (а.с. 82, 84, 85), вбачається,
що юридична служба Одеської залізниці, та головний бухгалтер ОСОБА_4., були
ознайомлені з зазначеними документами. З Наказів СДПІ по роботі з ВПП у м.
Одеса № 122 від 03.03.2008 року (а.с. 81), та № 151 від 18.03.2008 року
(а.с.83), та матеріалів справи не вбачається, що копії наказів були вручені під розписку позивачу.
Суд вважає доводи відповідача, про
те, що посадові особи БМЕУ №1 відмовилися, від отримання копій наказів №
122, № 151 та акти від 03.03.2008 року
№15-10/1 (а.с. 86) та від 19.03.2008 року №15-10/2 (а.с.87), безпідставними,
оскільки з зазначених актів не вбачається, де складені акти і саме кого з
посадових осіб позивача ознайомлювали працівники СДПІ по роботі з ВПП у м.
Одеса з наказами № 122, № 151.
Згідно з ч.2 ст. 11-2 Закону
України „Про державну податкову службу в
Україні”, ненадання платнику податків направлення на перевірку та копії наказу керівника податкового органу про
проведення позапланової виїзної перевірки
або їх надання з
порушенням вимог,
встановлених частиною першою цієї статті, є підставою
для недопущення посадових
осіб органу державної податкової служби до проведення планової або
позапланової виїзної перевірки.
Оскільки посадові особи СДПІ по
роботі з ВПП у м. Одеса були допущені до проведення позапланової перевірки БМЕУ
№1 і перевірка була проведена, суд не може брати до уваги ненадання наказів №
122, № 151 під розписку позивачу, як підставу для скасування податкового
повідомлення-рішення.
Спеціалізованою
державною податковою інспекцією по роботі з великими платниками податків у м.
Одесі, в період з 03.03.2008 року по 24.03.2008 року (термін проведення перевірки
продовжувався на підставі наказу органу СДПІ № 151 ), на підставі направлень від 03.03.2008
року № 58/15-10, та від 18.03.2008 року
№ 87/15-10 (а.с. 9-10) виданого спеціалізованою ДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі, та
листа прокуратури Одеської області від 16.01.08 № 228/1-7912-07 головними
державними податковими ревізор-інспекторами відділу податкового супроводження
підприємств наземного транспорту,
ОСОБА_5та ОСОБА_6.,. проведена
позапланова виїзна документальна перевірка
відокремленого структурного підрозділу ДП „Одеська залізниця” Одеське
будівельно-монтажне експлуатаційне управління № 1 з питань правильності визначення
розрахунку та сплати земельного податку
за земельну ділянку на якій розташований санаторій-профілакторій „Біла акація”.
За результатами перевірки був
складений акт перевірки від 31.03.08 року № №124/15-10/01071580/2, в висновках
якого, зазначено, що перевіркою встановлено порушення ст. ст. 19, 50, 51
Земельного кодексу України, ч.1 ст. 7, ст. 13, 14 Закону України „Про плату за
землю”, в результаті чого за період 2
півріччя 2005 року - 1 квартал 2007 року
занижено суму податкового зобов'язання з податку на землю у сумі
281080,73 гривен.
03 квітня 2008 року, начальником та
головним бухгалтером структурного підрозділу Одеської залізниці
„Будівельно-монтажне експлуатаційне управління № 1 служби будівельно-монтажних
робіт і цивільних споруд” подано до СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі заперечення
до Акту перевірки. СДПІ по роботі з ВПП
у м. Одесі розглянуті заперечення на акт перевірки та 08.04.2008 року надано
відповідь де зазначено (а.с. 42-47), що
комісія дійшла висновку: що в заголовку Акту від 31.03.2008 року
№124/15-10/01071580/2 період, за
який перевірялося підприємство допущена технічна помилка в частині
визначення періоду перевірки. Визначено періодом за який перевіряється позивач
з питання визначення правильності розрахунку
та сплати земельного податку за земельну ділянку на якій розташований
санаторій-профілакторій „Біла Акація”, як період - 01.07.2005 року - 31.03.2007 року. Також
період за який відповідачем проведена перевірка, а саме з 01.07.2005 року
по 31.03.2007 року, відображено в наказі СДПІ від 03.03.2008 року №122 „Про
проведення позапланової документальної виїзної перевірки відокремленого
структурного підрозділу Одеське будівельно-монтажне експлуатаційне управління
служби будівельно-монтажних робіт та цивільних споруд”, державного підприємства
„Одеська залізниця”. Також при розгляді заперечень на акт перевірки комісією
встановлено , що при заповненні таблиці на стор. 10 акту перевірки допущена
технічна помилка при визначені суми заниженого податкового зобов'язання з
податку на землю за І квартал 2007 року саме, замість суми 40 147,02 грн.
вказана сума 49 140,63 грн., однак описка не призвела до зміни суми
нарахованого податку. Та комісія зазначила позивачу, що вважати розмір
заниженого податкового зобов'язання з податку на землю за І квартал 2007 року у
сумі 40147,02 грн.
На підставі акту перевірки від
31.03.08 року, Спеціалізованою ДПІ по роботі з ВПП у
м. Одесі, 10 квітня 2008 року, прийнято податкове повідомлення-рішення №
0000141510/0, яким визначено суму податкового зобов'язання у розмірі 421621,10
гривен, з них за основним платежем
281080,70 гривен, за штрафними (фінансовими) санкціями 140540,40 гривень.
Статтею 67 Конституції України,
визначено, що обов'язок кожного сплачувати
податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно ст. ст.
22, 23, 24 Земельного кодексу України від 18.12.1990р. №561-ХІІ, право
власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникає
після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі
(на місцевості) і одержання документа, що посвідчує це право. Право власності або право постійного
користування землею посвідчується
державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними,
міськими, районними Радами; право тимчасового користування землею, в тому числі
на умовах оренди, оформляється договором.
Рішенням № 346 виконавчого комітету
Одеської міської ради від 27.04.1999 року „Про передачу управлінню Одеської залізниці
земельної ділянки площею 4,0 га за адресою Французький бульвар, 59 для
експлуатації та обслуговування санаторію-профілакторію” (а.с. 181-182), було
передано у постійне користування
Одеській залізниці земельну ділянку площею 4,0 га за адресою Французький
бульвар, 59, у тому числі: площею
2,5 га для експлуатації та
обслуговування санаторію-профілакторію; площею 1,5 га для устрою
прогулянко-оздоровчої зони без права її забудови; та зобов'язано Одеську
залізницю оформити в управлінні земельних ресурсів документи, що засвідчують
право користування земельною ділянкою. В 1999 році за замовленням Управляння
Одеської залізниці, Одеським міським бюро технічної інвентаризації та
реєстрації об'єктів нерухомості виготовлено паспорт земельної ділянки санаторію-профілакторію
Одеської залізниці в Приморському районі м. Одеси по Французькому бульвару, 59,
де в пояснювальній записці зазначено, що загальна площа земельної ділянки, що
знаходиться в фактичному використанні санаторію-профілакторію Одеської
залізниці, становить 4,0 га. (а.с. 184-200).
З листа Одеської регіональної філії ДП „Центр
державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних
ресурсах” від 28.09.2007 року,
вбачається, що відповідно до бази даних АЗ ДЗК та наявних книг реєстрації -
площа земельної ділянки по санаторію-профілакторію „Біла Акація” (м. Одеса,
Французький бульвар, 59) складає -
3,9685га. Цільове призначення земельної ділянки - землі рекреації.
В порушення рішення виконавчого
комітету Одеської міської ради № 346, Одеська залізниця не оформила в
управлінні земельних ресурсів документи, що засвідчують право користування
земельною ділянкою, що підтверджено листом Управління з контролю за
використанням та охороною земель у Одеській області від 03.03.2008р. № 352 вих/08-147/09, (а.с.
80). Крім зазначеного з наданих до суду відповідачем документів: схеми
санаторію „Біла акація”
(а.с. 156-157) фото таблиць (а.с. 158-168) рекламного буклету санаторію (а.с.
169-172), вбачається, що позивач фактично використовує земельну ділянку яка
була надана для устрою
прогулянко-оздоровчої зони без права її забудови площею 1,5 га.
Посилання представника позивача
на лист начальника ДП „Одеська
залізниця” від 18.04.2000 року №789НЮ (а.с. 49) про добровільну відмову від
права користування земельною ділянкою 1,5 га., за адресою: Французький бульвар,
59, суд вважає безпідставним, з наступних підстав. Відповідно до п.1 ч.1 ст.
27, та ч.1 ст. 29 Земельного кодексу
України, право користування земельною ділянкою чи її частиною припиняється у
разі добровільної відмови від земельної ділянки. Припинення права власності на
землю або права користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови
власника землі або землекористувача провадиться за його заявою на підставі рішення відповідної Ради народних депутатів.
Проте до суду не надано сторонами доказів про прийняття рішення виконавчим комітетом Одеської міської ради чи
Одеською міською радою про припинення
Одеською залізницею права користування земельною ділянкою площею 1,5
га., за адресою: Французький бульвар, 59.
Статтею 20 ЗК України, передбачено,
що підставою для віднесення земель до тієї чи іншої категорії є рішення органів
державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх
повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої
влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу
цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і
затверджують проекти землеустрою.
Приписами ст. 193 ЗК України, визначено, що
Державний земельний кадастр
- це єдина державна система земельно-кадастрових робіт,
яка встановлює процедуру
визнання
факту виникнення
або припинення права
власності і права користування земельними ділянками та
містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий
режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію
земель, кількісну та
якісну
характеристику, розподіл серед
власників землі та землекористувачів.
Відповідно до Інструкції з
заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми
№№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем,
2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України № 377 від 05.11.1998
року, землі розподіляються за категоріями і обліковуються
землевпорядними органами, підпорядкованими Держкомзему України.
Згідно ст. 6, 7 Закону України „Про залізничний
транспорт” №273/96-ВР від 04.07.1996 року (зі змінами та доповненнями) землі,
що надаються в користування для потреб залізничного транспорту, визначаються
відповідно до ЗК України та Закону України „Про транспорт” № 232/94-ВР від
10.11.1994 року, (зі змінами та доповненнями). До земель залізничного
транспорту належать землі
смуг відведення залізниць під
залізничним полотном та
його облаштуванням,
станціями з усіма
будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і
пасажирського господарства, сигналізації та
зв'язку, водопостачання,
каналізації; під захисними
та укріплювальними насадженнями, службовими,
культурно-побутовими будівлями та іншими спорудами, необхідними
для забезпечення роботи
залізничного транспорту. Для забезпечення у межах смуги відведення
нормальної експлуатації залізничних колій, ліній електропостачання та зв'язку,
інших пристроїв та об'єктів залізничного транспорту загального користування, а
також у місцях, де є небезпека зсувів, обвалів, розмивів, селей, снігозанесень
та інших небезпечних впливів, встановлюються охоронні зони. Відносини органів
залізничного транспорту з місцевими органами виконавчої влади, органами
місцевого самоврядування базуються на податковій і договірній основах
відповідно до чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 2 Закону України
„Про плату за землю” № 2535-ХІІ від 03.07.1992 року, (із змінами), використання землі в
Україні є
платним. Плата за землю справляється у
вигляді земельного податку
або орендної плати, що
визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні
ділянки, грошову оцінку яких не встановлено,
визначаються до її
встановлення в порядку,
визначеному цим Законом. Власники
земельних ділянок, земельних
часток (паїв) та землекористувачі, крім
орендарів та інвесторів - учасників угоди про розподіл
продукції, сплачують земельний податок. Справляння земельного
податку за земельні ділянки, надані в користування у зв'язку з укладенням угоди про розподіл
продукції, замінюється розподілом виробленої
продукції між державою
та інвестором на умовах
такої угоди. За земельні
ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата. Статтею 15 зазначеного Закону
передбачено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок
з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У
разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою
податок сплачується за фактичний період перебування землі у власності або
користуванні у поточному році.
Згідно з вимогами ст. ст. 5, 7, 13, 23 Закону
України „Про плату за землю” , об'єктом плати за землю є земельна
ділянка, а також земельна частка (пай),
яка перебуває у власності або користуванні, у
тому числі на
умовах оренди. Суб'єктом плати
за землю (платником)
є власник земельної ділянки, земельної
частки (паю) і землекористувач, у
тому числі орендар. Ставки земельного
податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі
одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок,
зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій статті 6
цього Закону. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного
земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у
державній або комунальній власності, договір оренди такої земельної ділянки.
Грошова оцінка земельної
ділянки проводиться Державним
комітетом України по земельних
ресурсах за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів
України.
Частиною 10 ст. 7 Закону України
„Про плату за землю”, визначено, що податок за земельні ділянки, надані
залізниці, справляється у розмірі 25 % суми земельного податку, обчисленого
відповідно до частин першої та другої | цієї
статті.
Відповідно до ст. 1 Закону України
„Про залізничний транспорт” від 04.07.1! №273/96-ВР залізниця - це статутне
територіально-галузеве об'єднання, до складу якого входять підприємства,
установи й організації
залізничного транспорту та
яке при централізованому управлінні здійснює перевезення
пасажирів і вантажів у визначеному регіоні транспортної мережі. Залізничний
транспорт - це
виробничо-технологічний
комплекс організацій і
підприємств залізничного транспорту
загального користування, призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і
населення країни в перевезеннях у
внутрішньому та міжнародному сполученнях і надання інших транспортних
послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів
діяльності тощо.
З листа № 2411/01 Одеської регіональної філії ДП „Центр
державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних
ресурсах” від 28.09.2007 року, (а.с. 76)
вбачається, що цільове призначення земельної
ділянки за адресою: м. Одеса,
Французький бульвар, 59 площею - 3,9685 га., - землі рекреації.
З урахуванням зазначеного, Одеське будівельно-монтажне експлуатаційне
управління №1 служби будівельно-монтажних робіт та цивільних споруд Одеської
залізниці, земельний податок по
санаторію-профілакторію „Біла Акація” зобов'язано
сплачувати у розмірі 1% від грошової оцінки.
Суд не приймає до уваги пояснення
позивача на Рішення Арбітражного суду Одеської
області від 10.05.2000 року по справі №17-3-13/1546 та постанову Арбітражного
суду Одеської області про перевірку рішення в порядку нагляду від 04.09.2000
року по справі №17-3-13/1546, так як дані рішення суду, були прийняті на підставі Земельного кодексу України від
18.12.1991 року, який втратив чинність, а відповідно до приписів ч.2 ст.5 КАС України, провадження в адміністративних справах
здійснюється відповідно до закону,
чинного на час
вчинення окремої процесуальної
дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до ст.18 Закону України
„Про плату за землю”, платники, яких своєчасно
не було залучено
до сплати земельного податку,
сплачують податок не більш як за два попередні роки. Перегляд неправильно нарахованого
податку, стягнення або
повернення його
платнику допускаються не більш як за два попередні роки.
В адміністративному позові позивач
зазначає, що посадові особи СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі перевищили
повноваження та вийшли за межі перевіряємого періоду і безпідставно нарахована
сума податкового зобов'язання за період 2-го півріччя 2005 року, а також допустили
порушення приписів ст.18 Закону України „Про плату за землю”, оскільки
неправильно нарахований податок,
підлягає стягнення або поверненню не більш ніж за два попередні роки.
Суд вважає зазначене посилання
таким, що протирічить приписам діючого законодавства, так як Закон України „Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000 року (із змінами), є
спеціальним законом з питань оподаткування,
який установлює порядок погашення
зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними
цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових
платежів) та відповідно до п.
19.6 ст. 19 Закону України № 2181, передбачено, що Закони та інші нормативно-правові акти діють
у частині, що не суперечить нормам цього Закону. А також ст.18 Закону України „Про плату за
землю”, стосується питання перегляду, а не визначення податкового зобов'язання,
як передбачено пп. 15.1.1 п.15.1 ст. 15
Закону України „Про порядок погашання зобов'язань платників податків перед
бюджетами та державними цільовими фондами” №2181 III, від 21.12.2000 року( зі змінами та
доповненнями), згідно з яким податковий орган має право самостійно визначити суму
податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не
пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку
подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була
надана пізніше, за днем її фактичного
подання.
Відповідно до
частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на
яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею
72 цього Кодексу.
Обґрунтованих доказів, які б спростовували доводи відповідача, позивач до суду не надав. Таким чином, виходячи з меж заявлених
позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та
матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи
Позивача - Одеської залізниці є
не обґрунтованими та такими, що не
підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень,
звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -
суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням
судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не
підлягають.
Керуючись ст. ст.160, 161-163 КАС
України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволені адміністративного позову
Одеської залізниці про скасування податкового-повідомлення-рішення
спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками
податків у м. Одесі № 0000141510/0 від 10 квітня 2008 року - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд
першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в
повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом
20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч.5 ст.186 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений
та підписаний суддею 20.07.2009 року.
Суддя Вовченко
О.А.