Україна
ДОНЕЦЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 вересня 2009 року
м.Донецьк
справа № 2-а-328/08/0503
Донецький апеляційний
адміністративний суд у складі:
головуючого судді
|
Ляшенка
Д.В.
|
суддів при секретарі
|
Колеснік
Г.А., Ястребової Л.В. Асєєвої Я.М.
|
розглянувши
у відкритому
|
судовому
засіданні
|
апеляційну
скаргу
|
Часівярської
міської ради Донецької області
|
на
постанову
|
Артемівського
міськрайонного суду Донецької області
|
від
|
21
листопада 2008 року
|
по справі
|
№
2-а-328/08
|
за позовом
|
ОСОБА_1
|
до
|
Часівярської
міської ради
|
про
|
оскарження
дій, зобов'язання вчинити дії, -
|
Керуючись
статтями 184, 195, 196, 198, п.4 ч.1 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Часівярської міської ради
Донецької області - задовольнити і постанову Артемівського міськрайонного суду
Донецької області від 21 листопада 2008р. по справі № 2а-328/08- скасувати.
У задоволенні позову ОСОБА_1 до
Часівярської міської ради про
зобов”язання надати дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення
та горячого водопостачання в АДРЕСА_1 -
відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту
проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного
суду України протягом одного місяця з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий
Судді
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 вересня 2009 року
м.Донецьк
справа № 2-а-328/08/0503
Донецький апеляційний
адміністративний суд у складі:
головуючого судді
|
Ляшенка
Д.В.
|
суддів при секретарі
|
Колеснік
Г.А., Ястребової Л.В. Асєєвої Я.М.
|
розглянувши
у відкритому
|
судовому
засіданні
|
апеляційну
скаргу
|
Часівярської
міської ради Донецької області
|
на
постанову
|
Артемівського
міськрайонного суду Донецької області
|
від
|
21
листопада 2008 року
|
по справі
|
№
2-а-328/08
|
за позовом
|
ОСОБА_1
|
до
|
Часівярської
міської ради
|
про
|
оскарження
дій, зобов'язання вчинити дії, -
|
ВСТАНОВИВ:
У
вересні 2008 року ОСОБА_1 вернулась до суду з позовом до Часівярської міської
ради, в якому вказала, що вона єАДРЕСА_1 і не бажає користуватися послугами
централізованого опалення та горячого
водопостачання.
Позивач
просила суд зобов”язати відповідача надати дозвіл на відключення від мереж
централізованого опалення та горячого
водопостачання в зазначеній квартирі.
Постановою суду 1 інстанції позов
задоволений, так як суд прийшов до висновку про наявність у позивача як
споживача послуг право відмовитися від послуг централізованого опалення та
горячого водопостачання в багатоквартирному будинку.
Не
погодившись з таким рішенням, відповідач
подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального та
процесуального права , в якій просить постанову суду скасувати та постановити
нове рішення, яким у задоволені позову відмовити повністю.
В
обґрунтування апеляційної скарги рада зазначила, що спеціальним
нормативно-правовим актом з цього питання (Порядком) передбачена можливість
відключення від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання лише
житлового будинку в цілому за рішенням загальних зборів мешканців будинку, зі
згоди всіх власників приміщень в житловому будинку, при наявності оптимізованої
схеми перспективного теплопостачання населеного пункту і у відповідності з нею.
Зазначене позивачем не додержано, а вказана схема, затверджена органом
місцевого самоврядування, відсутня.
В судове
засідання сторони за викликом не прибули.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача,
перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги,
перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення,
дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального
та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній
скарзі задовольнити, а постанову суду скасувати з наступних підстав.
Судом апеляційної інстанції
встановлено, що ОСОБА_1. є власником АДРЕСА_1 що підтверджується відповідним
свідоцтвом про право власності від 25.11.1994 року (а.с.8).
За п.6 ст.
26 Закону України № 1875-IV від 24.06.2004 року «Про житлово-комунальні
послуги», який є загальним, у разі зникнення потреби в отриманні послуги або
відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має
право розірвати договір у порядку, встановленому законом.
Однак як
вбачається з положень ст. 24 Закону України № 2633-IV від 02.06.2005 року «Про
теплопостачання», який є спеціальним до спірних правовідносин, споживач
теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової
енергії чи теплопостачання, якщо це можливо за існуючими технічними умовами
.
Тобто, це
право не є абсолютним, воно може бути реалізовано лише за певних умов.
Пунктом 24
Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води і
водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого
опалення, постачання гарячої води і водовідведення, затверджених постановою
Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року (далі - Правила), дійсно
передбачено, що споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з
централізованого опалення та постачання гарячої води.
Проте
зазначене положення повинно застосовуватися в контексті з положеннями пунктів
25-27 цих Правил, що як і п. 24 діють в редакції постанови КМУ № 1268 від
21.10.2007 року.
Так,
згідно п. 25 Правил відключення споживачів від мереж централізованого опалення
та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується
центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального
господарства.
Пункт 26
Правил передбачає, що відключення споживачів від мереж централізованого
опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна
можливість такого відключення
передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону
України "Про теплопостачання"
(2633-15) схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної
роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в
суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування
житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної
теплотехніки; державних будівельних норм
з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної
документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та
капітального ремонту в частині опалення.
Законодавством
врегульовані спірні правовідносини таким чином, що дозволяється відключати
вказані мережі теплопостачання лише цілим будинкам, а можливість відключення
окремої квартири (приміщення) виключена.
Таким
чином, Правила не суперечать актам законодавства вищої юридичної сили, зокрема,
ст. 24 Закону України «Про теплопостачання», а деталізують і конкретизують
положення даної статті, розкриваючи зміст технічних умов, за яких споживач
теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової
енергії чи теплопостачання.
Наказ
Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства
України № 4 від 22.11.2004 року, яким затверджено Порядок відключення окремих
житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої
води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання виданий на
виконання п. 25 Правил, також не суперечить актам законодавства вищої юридичної
сили.
Відповідно
до п. 2.1 Порядку (в редакції наказу Міністерства з питань житлово-комунального
господарства № 169 від 06.11.2007 року), для вирішення питання відключення
житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник
(власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про
відключення від мереж ЦО і ГВП. У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП
власник (власники) будинку зазначає причини відключення. До заяви додається
копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної
групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення
про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення.
Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з
улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками
(уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.
Згідно
п. 2.2 зазначеного Порядку, Комісія розглядає надані документи лише за
наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку
оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у
відповідності до неї. Комісія, після вивчення наданих власником (власниками)
документів, у місячний термін приймає
рішення щодо відключення від мереж ЦО і ГВП, улаштування індивідуальної
(автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов
для виготовлення проектної документації.
Оскільки ці
умови позивачем не були дотримані, судова колегія зазначає про відсутність
достатніх правових підстав для задоволення
позову ОСОБА_1
Керуючись
статтями 184, 195, 196, 198, п.4 ч.1 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Часівярської міської ради
Донецької області - задовольнити і постанову Артемівського міськрайонного суду
Донецької області від 21 листопада 2008р. по справі № 2а-328/08- скасувати.
У задоволенні позову ОСОБА_1 до
Часівярської міської ради про
зобов”язання надати дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення
та горячого водопостачання в АДРЕСА_1 -
відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту
проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного
суду України протягом одного місяця з дня складення її в повному обсязі.
Головуючий
Судді