ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
14
жовтня 2009 року м. Полтава Справа № 2-а-
11397/09
Полтавський окружний адміністративний суд в
складі:
Головуючого судді - С.О.
Удовіченка
При секретарі - Т.П. Вовченко
За участю:
представника позивача: Шидловської Н.М.
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Полтаві в приміщенні суду адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду
України в Гадяцькому районі Полтавської області про зобов'язання призначити
пенсію по інвалідності, пов'язаної із захворюванням внаслідок Чорнобильської
катастрофи, -
В
С Т А Н О В И В:
01 грудня 2008 року ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до Полтавського
окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області (надалі - відповідач) про визнання неправомірними дії Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі, яким відмовлено у призначенні
пільгової пенсії, у порядку та розмірах, визначених чинним законодавством та
нормативними актами України та про зобов'язання здійснити перерахунок
призначеної раніше пенсії у відповідності до вимог чинного законодавства.
У ході судового розгляду позивач змінив
позовні вимоги та просить суд: визнати нечинним та скасувати Рішення
Колегіального органу з призначення
пенсії Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської
області № 164 від 01.07.2009 року щодо відмови в переведенні на пенсію по
інвалідності відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» із пенсії по
інвалідності відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування» та перерахунок пенсії з дати першого звернення 07.08.2008
року; визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в
Гадяцькому районі Полтавської області
щодо відмови в перерахунку пенсії та додаткової пенсії із дати звернення
07.08.2008 року; зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому
районі Полтавської області здійснити перерахунок пенсії із 07 серпня 2008 року відповідно до ч. 4 ст. 54 Закону
України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» як інваліду третьої групи у розмірі шести
мінімальних пенсій за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком,
встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування», з послідуючим перерахунком пенсії відповідно до ст. 67
Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи», та провести відповідні виплати; зобов'язати Управління Пенсійного фонду
України в Гадяцькому районі Полтавської області здійснити перерахунок пенсії із
07 серпня 2008 року відповідно до ст. 50
Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи» в
розмірі 50% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної
пенсії з віком, встановленої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», з послідуючим перерахунком
пенсії відповідно до ст. 67 Закону України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», та провести
відповідні виплати.
Свої позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що він є учасником
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії та інвалідом третьої групи, захворювання якого пов'язане з
ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС, має право на отримання державної пенсії
та додаткової пенсії відповідно до ст. 50 та
ч. 4 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з урахуванням ч.1 ст. 28
Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», тому ним 07.08. 2008 року подана відповідна
заява. Відповідач в порушення вимог Закону України «Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» нараховує
йому додаткову пенсію згідно із вимогами постанов Кабінету Міністрів України,
які не відповідають Закону. У
перерахунку пенсії Управлінням Пенсійного фонду України в
Гадяцькому районі Полтавської області
відповідно до ст. 50, ч. 4 ст. 54 Закону «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за заявою
позивача від 07.08.2008 року відмовлено, про що повідомлено листом № 236/П-02
від 18.08.2008 року. 01 липня
2009 року позивачем подана заява про переведення на пенсію по інвалідності
згідно Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи». Відповідач у порушення вимог Конституції України рішенням № 164 від
01.07.2009 року відмовив позивачу у
переведенні його з одного виду пенсії на інший мотивуючи тим, що у разі такого
переведення пенсія позивача стане значно нижчою, оскільки нарахування пенсії
відповідно до Закону України «Про статус
і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» здійснюється згідно із постановами Кабінету Міністрів України від
16.07.2008 р. № 654 та від 28.05.2008 р.
№ 530.
Представник позивача у судовому
засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити з урахуванням
змін.
Представник Управління Пенсійного фонду
України в Гадяцькому районі Полтавської області в судове засідання не з'явився,
хоча у матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлявся про час та місце розгляду
справи.
У письмових запереченнях просив
відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що розмір пенсії позивача
обчислено відповідно до вимог чинного законодавства, при поданні заяви про
переведення з одного виду пенсії на інший позивач подав додатково заяву
довільної форми з проханням залишити розмір пенсії без змін, тому позовні
вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України у разі
неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином
повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або
без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і
справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, заслухавши представника
позивача, вивчивши та дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі
фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши
докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по
суті, приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з
наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач є
учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, що
підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської
катастрофи серії НОМЕР_1 та інвалідом
третьої групи захворювання, пов'язаного з виконанням робіт із ліквідації
наслідків аварії з 03.12.2007 року безстроково, що підтверджується довідкою
МСЕК, копія якої наявна у матеріалах справи.
Згідно із посвідченням
серії НОМЕР_2 та довідкою № 1064 від 03.05.2009 року, ОСОБА_1
перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Гадяцькому
районі Полтавської області, та отримує пенсію за віком згідно із Законом
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Станом на 01.01.2008 року розмір
його пенсії становив 1751 грн. 36 коп.: основний розмір пенсії - 1419 грн. 18
коп., доплата за понаднормовий стаж - 65 грн. 28 коп., додаткова пенсія інвалідам
третьої групи внаслідок Чорнобильської катастрофи - 72 грн. 30 коп., підвищення
інвалідам війни третьої групи - 144 грн.
60 коп. Станом на 03.05.2009 року розмір пенсії позивача становить 2055 грн. 02
коп.
07 серпня 2008 року позивач звернувся
до Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області
із заявою про перерахунок пенсії по інвалідності згідно ст. 50, ч. 4 ст. 54
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи", виходячи із розміру прожиткового
мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Листом № 236/П-02
від 18.08.2008 року відповідачем відмовлено позивачу у перерахунку
пенсії.
01 липня 2009 року позивач
звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі
Полтавської області із заявою про
призначення (перерахунок) пенсії, якою просив призначити йому пенсію відповідно до ст. 50, ст. 54
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Рішенням № 164 від 01.07.2009 року позивачу відмовлено у переведенні на пенсію
по інвалідності відповідно до Закону
України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» у зв'язку з тим, що у разі такого переведення розмір
пенсії по інвалідності буде меншим, ніж
одержувана заявником пенсія за віком на день звернення за перерахунком пенсії.
Тому на думку комісії таке переведення є недоцільним.
Відповідно до ч.1 ст. 46
Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає
право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати
працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин,
а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Основні положення щодо реалізації
конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи, на охорону їхнього життя
і здоров'я, створення
єдиного порядку визначення
категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової
діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення визначені Законом України "Про статус і соціальний
захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28 лютого 1991
року № 796-XII (надалі - Закон).
Згідно з ч. 4 ст. 54 Закону
в усіх випадках розмір пенсій
для інвалідів ІІІ групи,
щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, не може бути
нижчим 6 мінімальних пенсій за віком.
Відповідно до ст. 50 Закону
України особам, віднесеним до категорії 1, інвалідам IIІ групи призначається
також щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірі 50
процентів мінімальної пенсії за віком.
Законом України від 28.12.2007 № 107-VI
"Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких
законодавчих актів України" статтю 54 Закону «Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» змінено та встановлено, що у всіх випадках
розміри пенсій для інвалідів щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською
катастрофою, не можуть бути нижчими для учасників ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році: по IIІ групі
інвалідності - 110
процентів прожиткового мінімуму
для осіб, які втратили працездатність. Статтю 50 Закону також було викладено в
новій редакції, а саме, особам, віднесеним до категорії 1, призначається
щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірах: інвалідам
IIІ групи - 15 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили
працездатність.
Статтею 64 Конституції України
встановлено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть
бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. При прийнятті
нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження
змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Тому рішенням Конституційного Суду
України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 зміни, внесені Законом України від
28.12.2007 № 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про
внесення змін до деяких законодавчих актів України" до статей 50, 54
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи", визнано неконституційними .
Відповідно
до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі
положення, що визначені неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним
Судом України рішення про їх неконституційність.
Отже, з 22.05.2008 року діяли норми
статей 50, 54 Закону України "Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи», якими встановлено, що розмір пенсій для
інвалідів IIІ групи, щодо яких встановлено зв'язок з
Чорнобильською катастрофою, не може
бути нижчим 6 мінімальних пенсій за віком, а розмір
щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, становить 50 процентів
мінімальної пенсії за віком.
Разом з тим, згідно із пунктом 13
розділу ХУ «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування» у разі якщо особа має право на отримання пенсії,
щомісячного довічного грошового утримання відповідно до законів України
"Про Кабінет Міністрів України",
"Про державну службу", "Про Національний банк
України", "Про дипломатичну службу", "Про службу в органах
місцевого самоврядування", "Про прокуратуру", "Про статус
народного депутата України", "Про статус суддів", "Про
судову експертизу", "Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" , "Про державну
підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів",
Митного кодексу України, Положення про помічника-консультанта народного
депутата України та цього Закону , призначається одна пенсія,
щомісячне довічне грошове утримання за її вибором .
Судом встановлено, що рішення
Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської
області № 164 від 01.07.2009 року не ґрунтується на вимогах закону, оскільки
право на призначення (переведення)
певного виду пенсії належить саме особі, якій призначається пенсія. Нормами
законодавства України не передбачено можливості відмови органами Пенсійного
фонду у переведенні з одного виду пенсії на інший у зв'язку з із зменшенням
розміру пенсії у порівнянні із розміром пенсії, яку одержує заявник на момент
такого звернення.
Тому, суд вважає за необхідне, визнати рішення Колегіального органу з призначення пенсії
Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області №
164 від 01.07.2009 року про відмову ОСОБА_1
у переведенні на пенсію по інвалідності відповідно Закону України «Про статус та соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» із пенсії
відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування» протиправним та
скасувати.
Згідно із ч. 3 ст. 45 Закону
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» переведення з
одного виду пенсії на інший провадиться з дня подання заяви з усіма необхідними
документами.
Пенсійний фонд України діє на
підставі Положення «Про Пенсійний фонд України», здійснює свої повноваження на
підставі пункту 15 даного Положення через створені в установленому порядку його
територіальні управління. Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування» рішення про призначення та перерахунок пенсії
приймається районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем
проживання пенсіонерів.
Територіальним управлінням Пенсійного фонду України за місцем проживання
позивача є Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської
області. Тому, суд вважає Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому
районі Полтавської області належним відповідачем по даній справі.
Враховуючи викладене, суд
приходить до висновку про необхідність
зобов'язання Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі
Полтавської області призначити ОСОБА_1
державну пенсію відповідно до ч .4 ст. 54 Закону України «Про статус та
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» з 01 липня 2009 року.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами
справи, що відповідач порушив право
позивача на переведення з одного виду пенсії на інший за його особистим
вибором, а не відмовив у перерахунку розміру пенсії з урахуванням ст. 28 Закону
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», тому вимога про зобов'язання у проведенні перерахунку державної пенсії як інваліду ІІІ групи,
захворювання якого пов'язане з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС у
розмірі 6 мінімальних пенсій за
віком, відповідно до встановленого
законом України мінімального розміру пенсії за віком згідно ст. 28 Закону
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» є
передчасною . Виходячи із змісту
законодавства, воно не може в регулювати суспільні відносини на майбутнє, тому
вказана вимога позивач задоволенню не підлягає .
Позивачу з 01.01.2008 року призначено пенсію за віком згідно із Законом
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», а не
відповідно до Закону України "Про статус і
соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи", тому на момент подачі ним заяви про
перерахунок пенсії - 07 серпня 2008 року
- у відповідача були відсутні підстави для нарахування пенсії відповідно до ч.
4 ст. 54 Закону України "Про статус і
соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи".
З огляду на викладене, суд
приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 в частині зобов'язання перерахування пенсії з
дня звернення з заявою з 07 серпня 2008 року відповідно до ч. 4 ст. 54 Закону
України "Про статус і
соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи" по третій групі інвалідності в розмірі 6 мінімальних
пенсій за віком задоволенню не підлягають.
Разом з тим, відповідно до ст. 53
Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" додаткова пенсія за шкоду,
заподіяну здоров'ю, та щомісячна
компенсація сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачуються
повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.
Таким чином, у позивача на момент звернення до Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області існувало право на перерахунок пенсії згідно із ст. 50 Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи".
Відповідач
листом № 236/П-02 від 18.08.2008 року
відмовив позивачу у перерахунку пенсії, посилаючись на те, що обчислення пенсії
проведено згідно з постановами Кабінету Міністрів України.
Виходячи з пріоритетності законів над
підзаконними актами, суд приходить до висновку, що при визначенні розміру
додаткової пенсії позивачеві, застосуванню підлягає ст. 50 Закону України «Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» з урахуванням визначення поняття мінімального розміру пенсії за
віком, визначеного частиною 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування», а не відповідними постановами Кабінету
Міністрів України.
Відповідно до вимог ст. 50 Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» під час
визначення розміру додаткової пенсії за основу її нарахування береться
мінімальна пенсія за віком.
Розмір мінімальної пенсії за віком визначається за правилами, передбаченими ч.1
ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»,
де зазначено, що мінімальний розмір пенсії
за віком за
наявності у чоловіків 25, а у
жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі
прожиткового мінімуму для
осіб, які втратили працездатність , визначеного
законом.
Положення частини 3 статті 28
Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» щодо
застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною 1
цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з
цим Законом, суд не вважає перешкодою для застосування даної величини
(мінімального розміру пенсії за віком) для обрахування інших пенсій чи доплат,
пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не
встановлено іншого, крім передбаченого частиною 1 цієї статті мінімального
розміру пенсії за віком. А відсутність іншого визначення мінімального розміру
пенсії за віком не може бути підставою
для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії та права на
отримання додаткової пенсії відповідно до статті 50 Закону «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи».
Враховуючи те, що мінімальний розмір
пенсії за віком
згідно ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування» встановлюється у розмірі
прожиткового мінімуму для
осіб, які втратили працездатність , розрахунок додаткової пенсії позивачу повинен
здійснюватися із розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили
працездатність, який установлений у Законі про Державний бюджет України на
відповідний рік.
Відповідно
до ч. 3 ст. 67 Закону України "Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" у редакції Закону України від 05.10.2006 р. N 231-V
встановлено, що у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які
втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії,
визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової
пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3,
4, розмір щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок
Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення
нового розміру прожиткового мінімуму.
З огляду на викладене, позивач мав
право на отримання додаткової
пенсії у розмірі, передбаченому ст. 50
Закону України "Про статус і
соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" з дня звернення із заявою з 07 серпня 2008 року у розмірі 50 % мінімальної пенсії
за віком, з урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування».
Як
вбачається із матеріалів справи, відповідач нараховував та виплачував позивачу
додаткову пенсію без урахування вимог ст. 50 Закону України "Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та рішення
Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від
22.05.2008.
Таким чином, суд приходить до висновку про
необхідність зобов'язати Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області провести
перерахунок додаткової пенсії ОСОБА_1
відповідно до ст. 50 Закону
України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» у розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком, з
урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування», з 07 серпня 2008 року та провести відповідні виплати з
урахуванням проведених виплат.
З метою повного захисту прав та
інтересів позивача суд вважає за необхідне, задовольняючи позов в цій частині,
визнати протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому
районі Полтавської області у нарахуванні додаткової пенсії ОСОБА_1 у розмірі, передбаченому ст. 50 Закону
України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи" з 07 серпня
2008 року.
Позовні вимоги
щодо зобов'язання відповідача в подальшому здійснювати перерахунок розміру
пенсії у зв'язку зі змінами розміру мінімальної пенсії за віком також не
підлягають задоволенню, оскільки судове рішення повинно бути наслідком чинного
правового регулювання та спрямовано на відновлення порушених прав, свобод та
інтересів. Виходячи із змісту законодавства, воно не може в майбутньому
регулювати суспільні відносини.
На підставі викладеного,
керуючись ст.ст. 46, 64, 152 Конституції
України, ст.ст. 50, 53, 54, 67 Закону України "Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи", ч. 3 ст. 45, п. 13 розділу ХУ «Прикінцеві положення» Закону
України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст.ст. 7, 8,
9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1
до Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської
області про визнання дій протиправними, зобов'язання скасувати рішення та
провести перерахунок пенсії задовольнити частково .
Визнати рішення Колегіального органу з призначення пенсії
Управління Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області №
164 від 01.07.2009 року про відмову
ОСОБА_1 у переведенні на пенсію
відповідно Закону України «Про статус та
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» із пенсії за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування» протиправним
та скасувати .
Зобов'язати Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області призначити
ОСОБА_1 державну пенсію відповідно до ч.
4 ст.54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з 01 липня 2009
року.
Визнати відмову Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області у нарахуванні
додаткової пенсії ОСОБА_1 в розмірі, передбаченому ст. 50 Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" з 07 серпня 2008 року
протиправною.
Зобов'язати Управління
Пенсійного фонду України в Гадяцькому районі Полтавської області провести
перерахунок додаткової пенсії ОСОБА_1
відповідно до ст. 50 Закону
України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» у розмірі 50 % мінімальної пенсії за віком, з
урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування», з 07 серпня 2008
року та провести відповідні виплати з
урахуванням проведених виплат.
В іншій частині позовних вимог
відмовити.
Постанова відповідно до
ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання
заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не
було подано.
Постанова може бути оскаржена до
Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний
суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня
складання постанови в повному обсязі та подачі апеляційної скарги у 20-денний
термін після подачі заяви про апеляційне оскарження, в порядку, визначеному ст.
186 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено «19» жовтня 2009 року.
Суддя
С.О.
Удовіченко