ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА
01030, м.Київ,
вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
|
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
За
позовом Товариства з обмеженою відповідальністю
"Група проектного фінансування"
до 1) Київської міської ради
2) Головного управління земельних ресурсів виконавчого
органу Київради
(Київської міської
державної адміністрації)
про визнання права на
земельну ділянку Суддя Гумега О.В.
Представники:
Від
позивача: Гальченко В. Я.
Від
відповідача 1: Колодрубський О. О.
Від
відповідача 2: Колодрубський О. О.
СУТЬ
СПОРУ:
Товариство
з обмеженою відповідальністю "Група
проектного фінансування"
(позивач) звернулося до Господарського суду м. Києва з позовною заявою до
Київської міської ради (відповідача 1) про визнання права на оренду земельної
ділянки та укладення договору оренди землі, в якій просить визнати право
Товариства з обмеженою відповідальністю „Група проектного фінансування” на оренду земельної ділянки по вул. Кіквідзе у
Печерському районі м. Києва, згідно з проектом відведення та висновками, які
містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому рішенням Київської
міської ради від 15 липня 2004 року № 457/1867 „Про врегулювання процедури
передачі в користування земельних ділянок в м. Києві”, а також вважати укладеним
договір оренди земельної ділянки для будівництва багатоповерхового офісного
будинку з приміщеннями соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у
Печерському районі м. Києва між Товариством з
обмеженою відповідальністю „Група проектного фінансування” та Київською
міською радою в редакції, яка підписана ТОВ „Група проектного фінансування” та
відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору
оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004
року № 220, та до Головного управління
земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) (відповідача 2) з вимогою
зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем -Київською
міською радою та орендарем -ТОВ „Група проектного фінансування”, у
встановленому порядку.
В
судовому засіданні, призначеному на 09.11.2006
року, позивач подав клопотання про уточнення позовних вимог, в
якому уточнив кадастровий номер та просив
викласти кадастровий номер
земельної ділянки,
зазначений в п. 2.1. в
такій редакції: кадастровий
номер: 8000000000:82:136:0043.
Відповідач
1 надав відзив на позовну
заяву, в якому проти
задоволення позовних вимог
заперечував з огляду на те, що надання земельних
ділянок у користування здійснюється на
підставі рішень Київської
міської ради за проектами
відведення цих ділянок,
погодженими у встановленому порядку. Відповідач 1
вказує, що на момент вирішення спору проект
відведення земельної ділянки
позивачу до відповідача 1
не надходив, Київська
міська рада не
приймала рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу, а
тому права позивача
не порушені.
Відповідач 2
надав відзив на позовну
заяву, в якому проти задоволення позовних вимог заперечував з
огляду на те, що
позивач не подавав
відповідачу 2 укладений
з відповідачем 1 договір оренди
земельної ділянки на підставі
відповідного рішення відповідача 1. За таких обставин, відповідач
2 зазначає, що здійснить
відповідну реєстрацію договору оренди земельної
ділянки після його підписання, нотаріального посвідчення
та подання для реєстрації.
Заслухавши
пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази,
оглянувши в судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться в
матеріалах справи, Господарський суд м.
Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Пунктом
12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування
земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження
землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність,
здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених
пунктів -відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно
до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним
громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної
власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти,
землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі
банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств,
житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони
здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права,
рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права
комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Частиною
п'ятою ст. 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”
встановлено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта
комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Стаття
16 Закону України „Про оренду землі” визначає, що особа, яка бажає отримати
земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає
до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за
місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви
(клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку,
встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати
земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до
вимог цього Закону.
Відповідно
до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи
набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель
державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або
органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим
Кодексом.
На
виконання зазначених вище вимог законодавства, а також рішення Київради від 26
червня 2003 р. N 512/672, яким затверджений Порядок надання земельних ділянок у
користування в м. Києві та рішення Київради від 15 липня 2004 року N 457/1867
„Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м.
Києві”, позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням № К-1993 від
25.11.2004 року про виділення в оренду на 5 років земельної ділянки площею 0,54
га для будівництва багатоповерхового офісного будинку з приміщеннями
соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському районі м.
Києва, що підтверджується матеріалами справи.
На
підставі вказаного клопотання позивача, Київським міським головою,
відповідно до рішення Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672,
була надана згода Д-0788 від 25.11.2004 року на розроблення проекту відведення
земельної ділянки орієнтовною площею
0,536 га для будівництва багатоповерхового офісного будинку з приміщеннями
соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському районі м.
Києва. Як вбачається з матеріалів справи, розробку відповідного проекту
відведення земельної ділянки позивач замовив у Товариства з обмеженою відповідальністю „Геометікс”.
16.09.2005
року Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради
(Київської міської державної адміністрації) були видані технічні умови на
розробку проекту відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою
відповідальністю „Геометікс”, яким було підготовлено проект відведення
земельної ділянки позивачу для будівництва багатоповерхового офісного будинку з
приміщеннями соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському
районі м. Києва.
Відповідно
до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної
ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах,
природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та
охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної
експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної
адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у
місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають
рішення про надання земельної ділянки.
Проект
відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із Головним управлінням
містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА, Київською
міською санепідстанцією, Державним управлінням екології та природних ресурсів в
м. Києві, Головним управлінням охорони культурної спадщини, Київським міським
управлінням земельних ресурсів, Державною службою охорони культурної спадщини,
Печерською районною в м. Києві державною адміністрацією, Головним управлінням
земельних ресурсів КМДА, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в
матеріалах справи.
На
виконання вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної
документації” проект відведення земельної ділянки був погоджений з управлінням
земельних ресурсів міста Києва Держкомзему України, про що свідчить позитивний
висновок від 07.12.2005 року №09-02-4/3091 та висновок державної землевпорядної
експертизи від 30.11.2005 року № 06-59,
які знаходяться в матеріалах справи.
Судом
встановлено, що за результатами підготовки проекту відведення земельної ділянки
для будівництва багатоповерхового офісного будинку з приміщеннями
соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському районі м.
Києва, у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради
(Київської міської державної адміністрації) було сформовано кадастрову справу №
Д-0788, що свідчить про те, що позивачем виконано всі відповідні вимоги
Земельного кодексу України, Закону України „Про оренду землі” та рішення
Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672 щодо оформлення земельної ділянки.
У
жовтні 2006 року землевпорядною організацією (ТОВ „Геометікс”) було забезпечено
передачу проекту відведення зазначеної земельної ділянки в установленому
порядку до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради
(КМДА), відповідно до вимог статті 20 Регламенту розгляду питань щодо набуття
та реалізації права користування землею в м. Києві рішення Київської міської
ради від 15 липня 2004 р. N457/1867.
З
матеріалів справи вбачається, що на виконання рішення Київради від 15 липня 2004 року N 457/1867
„Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м.
Києві”, яке діяло на момент погодження проекту рішення про передачу позивачу
земельної ділянки для будівництва багатоповерхового офісного будинку з
приміщеннями соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському
районі м. Києва, зазначений проект рішення було погоджено начальником Головного
управління земельних ресурсів КМДА, начальником юридичного управління Головного
управління земельних ресурсів КМДА, головою постійної комісії Київради з питань
землекористування, головою постійної комісії Київради з питань містобудування,
першим заступником голови Київської міської державної адміністрації.
Відповідно
до ст. 24 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права
користування землею в м. Києві, що затверджене рішенням від 15 липня 2004 року
N 457/1867 „Про врегулювання процедури передачі в користування земельних
ділянок в м. Києві” встановлено, що проект рішення Київради після ухвалення
постійною комісією Київради з питань містобудування та землекористування
висновку з цього питання відповідно до Регламенту Київради подається до
президії Київради для внесення на розгляд на найближчому пленарному засіданні
Київради.
Відповідно
до статті 6 Закону України «Про оренду землі», орендарі набувають права оренди
земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом
України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, цим та
іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею
181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання
господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним
правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та
скріпленого печатками.
Згідно
з пунктом 2 статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути
запропонований будь-якою із сторін. У разі, якщо проект договору викладено як
єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
На
виконання вимог вказаної норми, договір оренди земельної ділянки для
будівництва багатоповерхового офісного будинку з приміщеннями
соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському районі м.
Києва, був підписаний товариством з обмеженою відповідальністю „Група
проектного фінансування” та надісланий до Київської міської ради, що
підтверджується матеріалами справи.
Частиною
третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка
одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір
відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник
договору другій стороні.
Однак,
вказаний договір оренди земельної ділянки Київським міським головою не
підписаний та неповернутий позивачу із зауваженнями.
Судом
враховано, що ні протоколу розбіжностей
до договору, ні заперечень щодо редакції договору, який було надано позивачем
до суду, тощо, Київською міською радою надано не було.
Матеріали
справи свідчать про те, що проект договору земельної ділянки, який був
підписаний позивачем і надісланий до Київської міської ради, відповідає вимогам
Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220, а
також проекту відведення та висновкам, які містяться в ньому, який погоджений в
порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року №
457/1867 „Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок
в м. Києві”.
Відповідно
до частини 1 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних
ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на
підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого
самоврядування шляхом укладання договору оренди земельної ділянки.
Відповідно
до статті 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” міський
голова укладає договори від імені територіальної громади та на підставі рішень
Київради.
Згідно
ч. 1 ст. 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі
підлягає державній реєстрації.
Щодо
позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання
зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем -Київською
міською радою та орендарем -товариством з обмеженою відповідальністю „Група
проектного фінансування”, у встановленому порядку, то дані вимоги також
підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно
до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням
Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, дане управління
організовує видачу державних актів на право власності на землю і право
користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та
здійснює їх реєстрацію.
Також
відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N 433/593 „Про
забезпечення ефективного землекористування в місті Києві”, Головному управлінню
земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної
адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що
посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту
"з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу
України.
Відповідно
до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна
довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і
заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених
позивачем, не надали.
Відповідно
до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на
відповідачів витрати по сплаті державного мита в розмірі 255,00 грн. і витрати на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі
118,00 грн., порівну.
На
підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського
процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов
задовольнити повністю.
Визнати
за Товариством з обмеженою відповідальністю „Група проектного фінансування”
(01033, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна, 7/9, рахунок 260083012849 в АБ
„Старокиївський Банк”, МФО 321477; ідентифікаційний код 32766971) право на оренду земельної ділянки по вул.
Кіквідзе у Печерському районі м. Києва, згідно з проектом відведення та
висновками, які містяться в ньому, який погоджений в порядку, встановленому
рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року № 457/1867 „Про
врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві”.
Вважати
укладеним, з дня набрання даним рішенням законної сили, договір оренди
земельної ділянки для будівництва багатоповерхового офісного будинку з
приміщеннями соціально-громадського призначення на вул. Кіквідзе у Печерському
районі м. Києва між Товариством з обмеженою відповідальністю „Група проектного
фінансування” (01033, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна, 7/9, рахунок
260083012849 в АБ „Старокиївський Банк”, МФО 321477; ідентифікаційний код
32766971) та Київською міською радою
(01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36;
ідентифікаційний код 22883141;
рахунок 35416001001642 в УДК м. Києва, МФО 820019) в редакції, яка підписана Товариством з
обмеженою відповідальністю „Група проектного фінансування”, та відповідає
вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року №220, а
земельну ділянку такою, що передана, з моменту набрання чинності судового
рішення на умовах, визначених цим договором:
„ДОГОВІР
оренди
земельної ділянки
Київська
міська рада (м.
Київ, вул. Хрещатик, 36) -далі у тексті -„Орендодавець”, в особі Київського
міського голови Черновецького Л.М., який діє на підставі ст. 42 Закону
України „Про місцеве самоврядування в Україні” -з однієї сторони, та товариство
з обмеженою відповідальністю „Група проектного фінансування” -далі у тексті
-„Орендар”, в особі директора Усенко В.М., що діє на підставі Статуту, -
з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті
-Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1.
Орендодавець передає, а Орендар приймає
в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі
-об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об'єкт оренди
2.1.
Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними
характеристиками:
-
місце розташування -вул. Кіквідзе у
Печерському районі м. Києва;
-
розмір -5362 (п'ять тисяч триста шістдесят два) кв.м;
-
цільове призначення -для будівництва багатоповерхового офісного будинку з
приміщеннями соціально-громадського призначення;
-
кадастровий номер :8000000000:82:136:0043.
2.2.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки
- згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого
органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3.
Земельну ділянку, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть
перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1.
Договір укладено на 5 (п'ять) років.
4.
Орендна плата
4.1
Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж,
який Орендар вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у
грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельну
ділянку, відповідно до рішення Київради від 21 грудня 2000 року N 118/1095 „Про
орендну плату за землю в м. Києві” встановлюється у розмірі 2 (двох) відсотків
від її нормативної грошової оцінки.
4.3.
Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття
відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього
Договору.
4.4.
Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація
проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у
випадках, передбачених законодавством України.
4.5.
Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який
дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів,
наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок
33212812600007, КЕКД 13050200 у УДК у м. Києві, МФО 820019. Отримувач:
ВДК у Печерському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077922.
4.6.
Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може
здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення
змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити
і назву отримувача орендної плати.
4.7.
Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за
згодою сторін, але не частіше ніж один раз у рік.
4.8.
За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста
двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої
на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при
цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок
пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний
календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9.
Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування
пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний
податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо
використання земельної ділянки
5.1.
Умови збереження стану об'єкта оренди:
- на
Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим
призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки
можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження
проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення
Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці
проекту відведення сплачує Орендар;
5.2.
Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору
відсутні.
6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1.
Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.
6.2.
Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього
Договору.
7. Умови повернення
земельної ділянки
7.1.
Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у
стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду .
Орендодавець
у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки,
пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі,
визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір
відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.
8. Права та обов'язки Сторін
8.1.
Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
-
використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
-
дотримання місцевих правил забудови;
-
своєчасного внесення орендної плати;
-
дострокового розірвання цього Договору;
-
відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно
до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2.
Орендодавець зобов'язаний:
-
повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій
особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не
вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;
-
передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього
Договору.
8.3.
Орендар має право:
-
самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства
України та умов цього Договору;
- за
письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку
жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;
- у
разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати
відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
-
після закінчення строку, на який було укладено цей Договір при умові належного
виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших
рівних умов переважне право на поновлення договору;
-
переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4.
Орендар зобов'язаний:
-
приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим
Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;
-
завершити забудову земельної ділянки, в строки встановлені проектною
документацією на будівництва, затвердженою в установленому порядку, але не
пізніше, ніж через три роки, з моменту державної реєстрації Договору;
-
використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
-
своєчасно вносити орендну плату;
-
забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих
органів;
-
повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого
використання після припинення дії цього Договору;
- у
строки, встановлені чинним законодавством звітувати перед податковими органами
району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
-
питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (акти обстеження
зелених насаджень від 26.04.2005 № 81/ та інші питання майнових відносин
вирішувати в установленому порядку;
-
виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування,
архітектури та дизайну міського середовища від 22.08.2005 № 19-7000, Київської
міської санітарно-епідеміологічної станції від 07.02.2005 № 785, Державного
управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 26.09.2005 №
06-6-25/5095 та від 08.09.2005 № 08-8-18/5062, Головного управління культури,
мистецтв та охорони культурної спадщини від 24.03.2005 № 001-09/1595, Державної
служби охорони культурної спадщини від 22.11.2005 № 22-3483/35, дочірнього
підприємства „Інститут Генерального плану міста Києва” від 12.05.2005 № 965,
комунального підприємства „Спеціалізоване управління протизсувних підземних
робіт” від 27.04.2005 № 8/1-560;
-
передбачити проектом будівництва місця постійного зберігання автотранспорту
(крім відкритих автостоянок) із кількістю машиномісць відповідно до державних
будівельних норм;
-
питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення
Київради від 27.02.2003 № 271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів
(забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури
м. Києва” (із змінами та доповненнями, внесеними рішеннями Київської міської
ради від 12.02.2004 № 14/1223 та від 28.12.2004 № 1051/2461);
-
забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації
існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;
- у
п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки
надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем
розташування земельної ділянки.
8.5.
Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені
законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта
оренди чи його частини
Ризик
випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе
орендар.
10. Страхування об'єкта оренди
Сторони
домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.
11. Зміна умов договору та припинення і поновлення
Договору
11.1.
Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін.
Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього
Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2.
Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору,
сплачує Орендар.
11.3.Договір
оренди припиняється в разі:
-
закінчення строку, на який його було укладено;
-
викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження
Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому
законодавством України;
-
поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;
-
ліквідації юридичної особи -орендаря.
Договір
припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4.
Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір
може бути розірваний:
- за
взаємною згодою сторін;
- за
рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в
односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця
від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли
Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним
вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом
півроку) порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених
п. 8.4 Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права
користування земельною ділянкою третім особам;
11.5.
Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного
виконання Орендарем обов'язків визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.
11.6.
Розірвання цього Договору не потребує укладення додаткової угоди. Договір
вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення,
якщо інше не встановлено рішенням.
11.7.
Поновлення Договору:
-
Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови
належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право
на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 3 (три)
місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про
намір продовжити його дію.
- У
разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за
згодою сторін.
11.8.
У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути
Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі
невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної
ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9.Перехід
права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також
реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або
розірвання договору.
12.
Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та
вирішення спорів
12.1.
У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть
відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2.
У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених
законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3.
Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо
вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4.
Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості
досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельної ділянки
13.1. Орендар має право
передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2.
Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки
або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством
порядку відповідного рішення.
13.3.Умови
договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного
Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1.
Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник -для зберігання у
Орендаря, один -для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному
управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської
державної адміністрації)
14.2.
Невід'ємною частиною цього Договору є:
-
план Земельної ділянки;
-
кадастровий план земельної ділянки;
- акт
визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт
приймання-передачі”
Зобов'язати
Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської
міської державної адміністрації) (10018, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а; ідентифікаційний код 26199097; рахунок 35417003001627, МФО 820019, в УДК у м. Києві) зареєструвати договір оренди земельної
ділянки між Орендодавцем -Київською міською радою (01044, м. Київ, вул.
Хрещатик, 36; ідентифікаційний код 22883141; рахунок 35416001001642 в УДК м.
Києва, МФО 820019) та орендарями -Товариством з обмеженою відповідальністю
„Група проектного фінансування” (01033, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна,
7/9, рахунок 260083012849 в АБ „Старокиївський Банк”, МФО 321477;
ідентифікаційний код 32766971), у встановленому порядку.
Стягнути
з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; ідентифікаційний код 22883141; рахунок 35416001001642 в УДК м.
Києва, МФО 820019) з будь-якого рахунку виявленого державним виконавцем під час виконання рішення суду на користь Товариства з обмеженою
відповідальність „Група проектного фінансування” (01033, м. Київ, вул.
Микільсько-Ботанічна, 7/9, рахунок 260083012849 в АБ „Старокиївський Банк”, МФО
321477; ідентифікаційний код 32766971)
85,00 грн. (вісімдесят п'ять
грн.) держмита та 59,00 грн. (п'ятдесят дев'ять грн.) витрат на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Стягнути
з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради
(Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик,
32-а; ідентифікаційний код 26199097;
рахунок 35417003001627, МФО 820019
в УДІК у м. Києві) з будь-якого
рахунку виявленого державним
виконавцем під час виконання
рішення суду на користь Товариства з обмеженою відповідальність
„Група проектного фінансування” (01033, м. Київ, вул. Микільсько-Ботанічна,
7/9, рахунок 260083012849 в АБ „Старокиївський Банк”, МФО 321477;
ідентифікаційний код 32766971) 85,00
грн. (вісімдесят п'ять грн.) держмита та
59,00 грн. (п'ятдесят дев'ять грн.) витрат на інформаційно-технічне
забезпечення судового процесу.
Видати
наказ.
Рішення
набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання
рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Суддя Гумега
О. В.
Дата підписання повного
тексту
рішення 09.11.2006 р.