ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2009 р.
Справа № 2а-1468/08
15 год. 20 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого
- судді Лічевецького І.О.,
при
секретарі - Солоха О.В.
за
участю: прокурора - Архипенко В.О.;
представників: позивача - ОСОБА_1.; відповідача - ОСОБА_2. за довіреністю, 3-ої
особи - ОСОБА_3. за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в
м. Черкаси адміністративну справу за позовом прокурора міста Черкаси в
інтересах держави в особі Державного управління охорони навколишнього
природного середовища в Черкаській області до Черкаської міської ради про
визнання незаконним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Черкаси звернувся до суду з
адміністративним позовом в інтересах Державного управління охорони
навколишнього природного середовища в Черкаській області до Черкаської міської
ради про визнання незаконним та скасування рішення.
Позивач зазначав, що 21 грудня 2006 р.
відповідачем прийнято рішення № 2-459 яким затверджено проект землеустрою щодо
відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_4. Далі позивач стверджував, що
всупереч вимогам чинного законодавства зазначений проект не був погоджений з
природоохоронним органом. За твердженням позивача єдиним органом, якому надані
повноваження щодо погодження проектів відведення земельних ділянок в межах
області, є Державне управління охорони навколишнього природного середовища в
Черкаській області.
Враховуючи, що погодження проекту відведення земельної
ділянки ОСОБА_4. було здійснено відділом екології та раціонального
природокористування Черкаського міськвиконкому, який не є територіальним
органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, позивач просив задовольнити його вимоги,
визнати незаконним та скасувати рішення Черкаської міської ради № 2-459 від
21.12.2006 р.
Представник позивача, в судовому засіданні,
позовні вимоги підтримав.
Відповідач позов не визнав.
Представник третьої особи вважав, що позов задоволенню
не підлягає.
Заслухавши пояснення представників сторін, думку
прокурора та представника третьої особи, розглянувши подані документи і
матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу
окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
приходить до наступного.
12 травня 2004 р. ОСОБА_4. звернувся до Черкаської
міської ради з заявою про виділення йому земельної ділянки під розміщення
закладів спортивно-пляжного призначення.
Рішенням Черкаської міської ради від 28 вересня 2005 р.
№ 8-467 у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки
ОСОБА_4. відмовлено.
За таких обставин ОСОБА_4. звернувся до Соснівського
районного суду м. Черкаси з позовом про погодження місця розташування об'єкта.
Рішенням Соснівського районного суду м. Черкаси від 27
грудня 2005 р. у справі № 2а-204-2005 позовні вимоги задоволено повністю та
визнано недійсним рішення Черкаської міської ради № 8-467 від 28.09.2005 р.
На виконання зазначеного рішення суду був розроблений
проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_4.
Згідно частини третьої статті 124 Земельного Кодексу
України передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із
зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється
за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього
Кодексу.
Цей порядок, відповідно до вимог вищевказаних статей,
передбачає погодження проекту відведення земельної ділянки із
землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і
санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної
спадщини.
З урахуванням вимог зазначених статей Земельного Кодексу
України, поряд з іншими органами, погодження ОСОБА_4. на розташування пункту по
обслуговуванню короткочасного відпочинку населення надано і відділом екології
та раціонального природокористування Черкаського міськвиконкому (висновок №
83-ЗК від 02 березня 2006 р.).
Рішенням Черкаської міської ради від 21 грудня 2006 р. №
2-459 «Про надання громадянину ОСОБА_4. земельної ділянки в оренду по вул.
Гагаріна в прибережній смузі Дніпра ліворуч входу в парк ім. 50-річчя Жовтня»
затверджено проект землеустрою щодо відведення зазначеної земельної ділянки.
Вирішуючи даний спір суд бере до уваги, що статтею 12
Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у
галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст віднесено підготовка
висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до
цього Кодексу.
Це положення узгоджується із статтею 33 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР,
згідно пункту восьмому якої до відання виконавчих органів сільських, селищних,
міських рад належить підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому
законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування.
Суд також звертає увагу, що відповідно до пункту 1.2
Порядку погодження природоохоронними
органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок
затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища
України від 5 листопада 2004 р. № 434 цей Порядок поширюється на Мінприроди,
утворені в його складі урядові органи державного управління, спеціально уповноважений
орган виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища в
Автономній Республіці Крим, територіальні органи та спеціальні підрозділи.
Далі суд враховує, що згідно пунктів 1.1., 2.2.18
Положення про відділ екології та раціонального природокористування Черкаського
міськвиконкому цей відділ є спеціально уповноваженим природоохоронним
виконавчим органом Черкаської міської ради утвореним відповідно до Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні», одним з завдань якого є погодження
проектів відведення земельних ділянок юридичним і фізичним особам.
Насамкінець суд зазначає, що відповідно до частини
першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини,
встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській
справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у
яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Постановою господарського суду Черкаської області від 12
грудня 2007 р. в адміністративній справі за позовом Черкаського міжрайонного
природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державного управління
охорони навколишнього природного середовища в Черкаській області до Черкаської
міської ради про скасування рішення встановлено, що на відділ екології та
раціонального природокористування Черкаського міськвиконкому поширюється
Порядок погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення
(викупу), надання земельних ділянок і він має право надавати висновки щодо погодження
проектів відведення земельних ділянок та погодження матеріалів щодо вибору
земельних ділянок для розміщення об'єктів.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду
від 05 лютого 2009 р. зазначена постанова суду залишена без змін.
За таких обставин, суд не знаходить порушень чинного
законодавства при прийнятті відповідачем рішення від 21 грудня 2006 р. № 2-459
«Про надання громадянину ОСОБА_4. земельної ділянки в оренду по вул. Гагаріна в
прибережній смузі Дніпра ліворуч входу в парк ім. 50-річчя Жовтня» та,
відповідно, не знаходить підстав для задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС
України,
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні адміністративного позову відмовити
повністю.
Постанова набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана
до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний
адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному
обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після
подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена в повному обсязі 20 березня 2009 р.
Суддя
І.О.Лічевецький