u
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66,
тел. 48-51-90
____________________________________________________________________
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 вересня
2009 р. 11 год. 00 хв.
|
Справа № 2-а-6145/08/2170
|
Херсонський окружний
адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Попова В.Ф.,
при секретарі:
Печений Є.В.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом
Контрольно-ревізійного управління в
Херсонській області
до
Виробничо-експериментального Дніпровського осетрового риборозвідного
заводу
про стягнення коштів,
встановив:
Контрольно-ревізійне управління в Херсонській
області звернулось до суду із адміністративним позовом до
виробничо-експериментального Дніпровського осетрового риборозвідного заводу
про стягнення на користь держави
незаконно витрачених коштів у розмірі 320077,08 грн.
Під час рогляду справи позивач змінив позовні вимоги,
просив суд стягнути із відповідача в
інтересах держави кошти в сумі 116 518,38 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги
підтримав у повному обсязі, суду пояснив, що згідно п. 2.41 плану контрольно-ревізійної
роботи ГоловКРУ України на І квартал 2008 року працівниками
контрольно-ревізійного управління в
Херсонській області проведена ревізія
фінансово-господарської діяльності в
виробничо-експериментальному Дніпровському осетровому
риборозвідному заводі (далі - Завод) за II - IV квартали 2006 року та 2007 рік.
За наслідками перевірки складено акт ревізії від 29.02.2008р. № 28-18/003, яким
зафіксовано порушення фінансової дисципліни та встановлено незаконність
витрачання державних коштів у розмірі 116 528,38 грн., які повинні бути
стягнені із відповідача на користь держави.
Належним чином повідомлений відповідач у судове
засідання не прибув, свою позицію щодо змінених позовних вимог не висловив.
Заслухавши пояснення позивача, вивчивши матеріали справи,
суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи із наступного.
Ревізією встановлено, що при розрахунку обґрунтованості
потреби в бюджетних асигнуваннях на 2007 рік, всупереч вимогам п. 22, 29
Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання
кошторисів бюджетних установ,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228
(далі -Постанова № 228 ) за період з 01.01.2007 по 31.12.2007 при складанні
проекту кошторису доходів та видатків по КПКВ 2804020 Організація органів
рибоохорони та рибовідтворювальних комплексівза КЕКВ 1166 Оплата інших
енергоносіївне враховано існуючі залишки матеріалів на складі та за КЕКВ 1163
Оплата електроенергіїне враховано існуючу дебіторську заборгованість перед постачальниками
послуг.
Не врахування залишків матеріалів на складі при
обрахунку бюджетних призначень на 2007 рік, за станом на 01.01.2008 спричинило
утворення залишків матеріальних цінностей - вугілля придбаного за рахунок
виділених асигнувань в 2007 рік за КЕКВ 1166 Оплата інших енергоносіїв на суму
33717,89 грн. понад річну потребу та неврахування існуючої дебіторської
заборгованості перед постачальниками послуг при обрахунку бюджетних призначень
на 2007 рік призвело до авансування оплати електроенергії та виникнення станом
на 01.01.2008 дебіторської заборгованості за КЕКВ 1163 Оплата електроенергіїна
суму 59298,58 грн.
Таким чином, внаслідок не дотримання вимог п. 22, 29
Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання
кошторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою № 228, завищено бюджетні
асигнування, які повністю профінансовано у 2007 році на загальну суму 93016,47
грн. Станом на 01.04.2009 залишок не перерахованої суми зайво отриманих
асигнувань за КЕКВ 1166 Оплата інших енергоносіївдо державного бюджету
становить 3717,89 грн. та за КЕКВ 1163 Оплата електроенергіїстановить 56678,58
грн.
У березні 2006 року перераховано кошти ПП
„ІНФОРМАЦІЯ_1" (м. Чернігів) в сумі 29750,04 грн. за придбання гіпофізу
осетрового в кількості 8,5 гр., проте отриманий гіпофіз в порушення п. 1.2 та
пп. 2.2.2 „Положення про проведення державного контролю та нагляду за якістю
ветеринарних препаратів, субстанцій, готових кормів, кормових добавок та
засобів ветеринарної медицини, які застосовуються в Україні",
затвердженого наказом Державного департаменту ветеринарної медицини від
28.05.2003 №39, не пройшов експертизу, яка проводиться Державним
науково-контрольним інститутом біотехнології і штамів мікроорганізмів з
визначення безпечності його реалізації та застосування, що призвело до
безпідставного списання коштів на зазначену суму.
В порушення п. 1, 3 ст. 9 Закону України "Про
бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні" та п. 9.3 Порядку
обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом
Державного казначейства України від 25.05.2004 № 89, за непідтвердженими
обсягами виконаних робіт проведено перерахування коштів приватним підприємцям
(ПП ОСОБА_2 в сумі 1643,6 грн., ОСОБА_3 - 12289,17 грн. (4981,0 грн. + 4200,0
грн. + 3108,17 грн.) на загальну суму 13932,77 грн.
Так, заводом перераховано кошти ПП ОСОБА_3 в сумі 4200,0
грн. за проведення робіт по вводу в експлуатацію конденсаторної установки,
проте, при проведенні обстеження конденсаторної установки в насосній станції,
виявлено що установка до мереж заводу не підключена, в експлуатацію не введена
та фактично не використовується. Аналогічно, перераховувалися кошти в сумі
8089,17 грн. за роботу по ремонту та введення в експлуатацію насосів та
електродвигуна, які фактично на момент проведення ревізії залишалися в
розібраному стані та в експлуатацію не введені.
Аналогічно, не підтверджено первинними бухгалтерськими
документами придбання матеріалів суб'єктом підприємницької діяльності ПП
ОСОБА_2, які зазначені в відомості ресурсів до акту приймання підрядних робіт
по монтажу муфт на загальну суму 1643,6 грн.
У листопаді 2006 року безпідставно списано 3 штуки
стерляді, загальної вартістю 1474,47 грн., яка обліковувалася на рахунку 107
"Робочі і продуктивні тварини" як риба - плідник (списання проведено
без зазначення в акті на списання ставку, в якому саме стався природний відхід
риби та причин її відходу і методів подальшої утилізації), чим порушено п. 8
Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу
бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства
України і Міністерства економіки України від 10.08.2001 № 142/181.
Інвентаризацією товарно-матеріальних цінностей
встановлено недостача вугілля в кількості 14,6 тонн на суму 7043,8 грн.,
металолому - гусениць з тракторів ДТ 75 (болотний) та ДТ 75 (бульдозер) в
кількості 1016 кг. на суму 711,2 грн. та труб в сумі 143,67 грн.
Ревізією дотримання норм використання
товарно-матеріальних цінностей встановлено, що в січні 2007 року без відповідного
наказу керівника використано 784 кг вугілля на суму 333,76 грн., чим порушено
п. 1, 3 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в
Україні; без фактичного підтвердження проведення газозварювальних робіт списано
на видатки кисню в кількості 23 балонів на суму 380,07 грн. при фактичному
проведенні робіт електричною сваркою, чим порушено п.1, 3 ст. 9 Закону України
Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні; внаслідок штучно
завищеного обсягу спожитої електроенергії, зайво сплачено електропостачальній
компанії 135,22 грн., чим порушено п.1, З ст. 9 Закону України Про
бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні; списано на видатки
установи підшипники на суму 1373,02 грн. при відсутності відповідного акту на
списання, чим порушено п. 8 Типової інструкції про порядок списання
матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним
наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від
10.08.2001 № 142/181; зайво сплачено на наймання жилого приміщення під час
перебування працівника у відряджені в сумі 121,0 грн., чим порушено п.1.6
розд.1 Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон,
затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59; та по
завищених нормах списано пального на суму 76,82 грн., чим порушено п. 1.3 Норм
витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті,
затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.1998 № 43 та
списано дизельного палива на теплохід Салютна роботи, які не передбачені
умовами договору укладеного між Головним державним управлінням охорони,
використання і відтворення водних живих ресурсів та регулювання рибальства у
Херсонській області та Заводом, чим порушено 1, 3 ст. 9 Закону України Про
бухгалтерський обік та фінансову звітність в Україніна суму 123,97 грн.
Встановлено, що при проведенні робіт з відлякування
хижаків здійснено списання патронів в кількості 575 шт. на загальну суму 522,1
грн. без актів на списання та відомостей роздавання, чим порушено п. 8 Типової
інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних
установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і
Міністерства економіки України від 10.08.2001 № 142/181 № 142/181, п. 69
Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного
казначейства України від 08.12.2000 № 125 та п. 1, 3 ст. 9 Закону України Про
бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.
Проаналізувавши виявлені та зафіксовані Актом ревізії
фінінсово-господарської діяльності в виробничо-експериментальному Дніпровському
осетровому риборозвідному заводі за 2-4 квартали 2006 року та 2007 рік
порушення дотримання фінансової дисципліни від 29.02.2008р. № 28-18/003, суд приходить
до висновку про незаконність витрачання державних коштів у розмірі 116 528,38
грн. на перелічені операції та необхідність стягнення їх із відповідача.
За таких обставин позовні вимоги Контрольно-ревізійного
управління в Херсонській області є обгрунтованими та підлягають задоволенню у
повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Позовні вимоги
Контрольно-ревізійного управління в Херсонській області до
Виробничо-експериментального Дніпровського осетрового риборозвідного заводу
про стягнення коштів задовольнити
повністю.
Стягнути із Виробничо-експериментального Дніпровського
осетрового риборозвідного заводу (75003, Херсонська область, Білозерський
район, с. Дніпровське, код ЄДРПОУ 22738568)
кошти у сумі 116 528,38 грн. на користь держави на розрахунковий рахунок
Державного бюджету р/р № 31115115700016, ОКПО № 241037487 МФО 852010, код
платежу 24060300, одержувач ГУДКУ у Херсонській області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом
подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у
повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному
обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів
апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть
участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків
подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не
були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова,
якщо її не скасовано, набирає законної сили
після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 28 вересня 2009 р. .
Суддя
Попов
В.Ф.